tisdag 21 februari 2012

Såld på zink

Plötsligt händer det! Jag har letat både länge och väl efter en rejäl zinkbalja på loppisar och Blocket men har alltid lyckats ringa för sent eller så har de varit för dyra... men idag var det min tur! På väg för att handla mat åkte jag förbi antikhandeln som ligger alldeles bredvid stormarknaden och vad stod på trappan utanför om inte den här fina baljan! Tvärnit, snabbt in och några få minuter senare låg den i bagageutrymmet och skramlade. För 300 kr blev den min och jag är mycket nöjd.


Återstår att se om den ska få bli kruka eller vattenblänk i min trädgård? Just nu lutar det åt det senare, men man vet aldrig vilka infall jag får sedan när säsongen sparkar igång på allvar.

Ni som liksom jag gillar zink och gamla baljor - vad har ni i era?

tisdagsfunderingar från

13 kommentarer:

  1. Så läcker! Jag har inte någon balja i zink...än! Din var ett riktigt fynd!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Sådana gillar jag mycket!
    Har haft turen att ärva flera stycken så jag har en som vattenbalja och tre odlar jag i.

    Kram o grattis till köpet!

    SvaraRadera
  3. Superfin! Jag är så glad över min zinkbalja som jag hittade för en hundring för ett par år sedan. Den är inte alls lika fin som din och saknar ett handtag. Men det gör inget. :) Zinkbaljor gör sig fina precis var som helst. Kommer bli toppen i din fina trädgård. Tack ochså för vitaminkicken i förra inlägget! :D
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Åh, va fin! Har flera saker i zink, men inget så stor som denna. Härligt "kap" du gjorde!!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilken fining!!!! Själv ångrar jag fortfarande att jag inte köpte en superfin stor ärgad kopparkittel på Erikshjälpen i höstas.....

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  6. Grattis till det fina köpet! Stor och härlig är den. Jag har sommarblommor i min. Men vattenblänk är också jättefint.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Vilket fynd, jag skulle satsa på vattenblänk, jag har borrat hål i min och har höstplanteringen med bl a kärleksört, blåsvingel och murgröna kvar i min. Till våren blir det kanske en mindre vit ros t ex Little White Pet eller Swany. Och så får jag försöka hitta en ny för jag är sugen på ett fint vattenblänk någonstans. Stor risk att det blir badbalja för de små kan jag tänka... Ha det bra!

    SvaraRadera
  8. Om jag hade haft den snygga baljan hade jag haft vatten i den och någon flytväxt...som en liten portabel damm typ...
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  9. Åh, vad fin! Det blir bra oavsett vad du har i den. Jag är också väldigt förtjust i zink. Tyvärr har jag inte gjort några större fynd ännu. Jag håller mig till fusk-zink-krukor. Bättre än inget...

    SvaraRadera
  10. Vilket fyn och sååå fin, jag håller med dig att zink är super snyggt. JAg har en som jag anv till vatten på sommaren och är super nöjd för vatten kan man inte få för mycket av i trädgården....förutom som vi har det just nu...

    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Upptäckte häromdagen att det börjat titta upp mini-påskliljor i min zinkhink som står i förrådet. Hade helt glömt att de fanns däri när jag ställde bort den. Den såg så anskrämlig ut då i somras att jag bara ville bli av med den och inte ens orkade tömma den på innehållet. Så kan det gå med en zinkhink!

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Superfin zinkbalja! Blir säkert vackert med vatten i. Man ska bara komma ihåg att tömma ur innan det fryser på hösten, har glömt det och då blir bottnen tyvärr bulig på fel håll..
    Om du verkligen skulle vara intresserad av en fotokurs så maila mig, jag gör både helgkurser och kurser som varar en termin.
    kram Sophia

    SvaraRadera
  13. vilken lycka! söker själv efter zinkbaljor och vattenkannor men de e oftast just för dyra eller så hinner någon annan ringa sekunderna före..

    ha en fin onsdag!
    sandra

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...