lördag 4 februari 2012

Present till mig själv

Ibland är man värd en present. En helt vanlig dag i en helt vanlig tråkig vintervecka, när det känns långt till vår och värme och är lite halvfruset i kropp och själ - om det är någon dag man kan få ge efter för impulser så varför inte en sådan dag? Skulle ut på stan för ett jobbärende när jag plötsligt befann mig med den kalla näsan tryckt mot Formargruppens skyltfönster. Där finns så mycket fint, och mer än en gång har jag stått där och beundrat Heidi Hirengens vackra keramik. Och vad fick jag se nu - hon gör amplar också! Och därmed var det kört, den här söta lilla skapelsen blev hastigt och lustigt min. En present till mig själv, en helt vanlig dag - because I'm worth it! :)


En liten primula i och plötsligt känns rysskylan därute lite mindre kall och mitt vintertrötta jag lite piggare.


Jag gillar verkligen Heidis keramik, som är ljuv och tuff på samma gång. Och full med söta och finurliga detaljer, som den här fjärilen i lilla ampelns botten.

För övrigt är det en strålande vacker vinterdag här men kall, ack så kall. Vi har just avverkat ett barnkalas och det känns som jag haft huvudet inne i en torktumlare. Trött och lite matt ska jag nog lägga mig och bläddra i trädgårdstidningar ett tag. Kanske börja skissa på hur vår nya trädgårdsgång ska ligga. Eller kanske ännu hellre slumra till en stund...

Jag hoppas att ni njuter av lördagen, av solen, ljuset och den härliga helgkänslan!

Kram från

17 kommentarer:

  1. Jättefin ampel! Klart att man ska "presenta" sig själv ibland, finns alltid något att fira.

    SvaraRadera
  2. Visst är man värd en egen present ibland, det livar upp! Den var himla snygg, ampeln. Jag gillar sådana där extra och finurliga detaljer! Den där torktumlarkänslan känner man ju igen ;). Hoppas resten av dagen och kvällen blir lugn och mysig! Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Det är så härligt att läsa om allas trädgårdsplaner och tankar nu. Snart så...
    Barnkalas var aldrig min grej, skönt att vi har den tiden över.

    Vilken underbart söt present du unnat dig. Har aldrig sett någon liknande.

    Ha nu en skön lördagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Den ampel var väldigt fin.Klart du var värd den.Man ska skämma bort sig ibland.Det behövs.blomman passade ju bra där.Trevlig helg.

    SvaraRadera
  5. Vilken söt ampel. Formargruppen är verkligen en riktig guldgruva.
    Det där med att vila ögonen en stund på sofflocken låter verkligen skönt. Och smittande. Kanske bara en liiiiiten stund innan det är dags att sätta igång med att laga pizza.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Och så var den fin i botten också, det var väl ändå något nytt. Där brukar ju bara sitta fula märken och klisterlappar med EAN koder som inte går att få bort.
    Det blev ett förtjusande ekipage med blomman i - det var du verkligen värd!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Vilken perfekt present. Jag hade inte heller kunnat motstå:). Verkligen jättefin! Och så gulligt med primulan också.
    Vi har precis varit på båtmässan så nu är vi lite trötta:). Soffan hägrar, och om några timmar är det bra fotboll på tv (Real Madrid).
    Ha en fortsatt skön helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Ja du är helt klart värt den :-) jättesöt!
    Fina detaljer.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  9. Helt rätt! Visst är man värd en present ibland!
    Och visst är man värd en stunds vila också!
    Särskilt om man har varit på barnkalas!!!
    Ha det fint! /Caroline

    SvaraRadera
  10. Klart du är värd den! Jättefin! Ha en underbar kväll med sköna trädgårdsdrömmar.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  11. Vad fin ampeln är, en sån skulle jag också kunna tänka mig! :o)

    Kram och fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  12. Hej igen. Jag har försökt klura ut hur man får till svarsfunktionen här i kommentarsfältet så som du och flera andra har det. Hur gör man? Jag lyckas inte hitta rätt.

    Undrar Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Åsa! Såhär gör man: http://fixa-din.blogspot.com/2012/01/tradade-kommentarer.html

      :)Hoppas du har en fin helg på alla sätt! Kram Hanna

      Radera
  13. Vilken underbar kruka! Sött med fjärilen som är under också. Jätte trevlig blogg du har! Så trevlig att jag har blivit din följare. Hit kommer jag snart igen. Mvh Therese

    SvaraRadera
  14. Jo du, det där skyltfönstret har man stått och suktat utanför mången gång.
    Så klok du var som unnade dig den fina lilla ampeln!
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  15. Det var en riktigt fin ampel! Kul idé med en fjäril på undersidan. Man kan bli lite matt ibland av all vinter och kyla. Låter trevligt att grunna på trädgårdsplaner och bläddra i tidningar ett tag...

    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  16. Det kan väl inte finnas någon som är bättre värd en present än man själv. Eller?
    Må så gott önskar Eva

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...