torsdag 16 februari 2012

Morgonstilleben

Mitt bland alla mina motstridiga känslor just nu kunde jag inte låta bli att skratta när jag såg detta. Så här såg  vårt soffbord ut nu i morse och jag bara måste ta en bild av det. Ett dokument över en småbarnsfamiljs vardagsmorgon, där varje föremål placerats så att man nästan tror att det är arrangerat. Så är dock inte fallet, och då blir det ju bara ännu roligare.


























Från vänster ser vi först en prinsessdagbok med topphemligt innehåll, därefter mammans trädgårdslektyr (notera antalet postit-lappar i perennlexikonet, här är visst någon som drömmer om våren), Tages Blixten McQueen-bil och dennes namnlöse lila kompis, en kopp kallt kaffe, några konstnärligt arrangerade gurkskivor, två mackor i olika ätstadier, en Ikea-ljusstake som blivit pimpad med ett armband av äkta diamanter och sist men inte minst en söt ljuslykta som skänkts till modern i familjen av en mycket kär och ovanligt omtänksam kollega, när höstmörkret var som allra mörkast. Så kan en torsdag i februari se ut i en alldeles vanlig och samtidigt alldeles unik familj i sydvästra Skåne.

Jag vill tacka för era fina kommentarer på gårdagens inlägg. Allt stöd och positiv feedback som strömmar mot mig här på bloggen betyder så mycket. Tänk om jag anat vad jag satte igång för positiva krafter när jag startade bloggen i somras, då hade jag nog kört igång för länge sedan.

Och så har jag fått flera nya följare igen, det är så roligt att ni hittar hit. Välkomna ska ni vara, och kanske alldeles extra mycket till dig John, som har en trädgård långt borta vid Lake Michigans strand och som på något sätt hamnade här hos mig. Gardening certainly unites people!

Var rädda om er, idag och alla andra dagar!

Kram från

10 kommentarer:

  1. Vilken underbar bild! En bild som gör mig glad :-) Låter som ett jobbigt år och jag hoppas att det vänder, skönt att du kan skratta för skrattet är hoppet.
    Bamsekram Hélena

    SvaraRadera
  2. Hahaha, jag gillar gurkorna och armbandet på ljusstaken. Det är sånt jag kan hitta hemma hos oss också. Vi har bla en pärlplatta hängandes i en stackars krukväxt men jag kan inte med att ta bort den...

    Vad skönt att du känner dig stärkt, bloggeriet är fantasktiskt!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Gott och blandat! Ser riktigt trevligt ut.:-) Stina

    SvaraRadera
  4. Dessa stilleben från vår vardag kan verkligen ses som små konstverk. Det skulle ju absolut göra den tråkiga plocka-undan-processen lite mer spännande om man såg på det hela som just dyrbar konst ;-) Handle with care...

    Denna sången gillar jag också. Jag tror den är med i något Greys Anatomy avsnitt också minsann. Två godingar på en gång.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Hihi, vilket kul inlägg!
    Hoppas du känner att du är på rätt väg.
    Stor kram till dig.

    SvaraRadera
  6. Jag ler stoort och igenkännande åt ditt foto och inlägg idag... tänk att vi alla egentligen har unika konstverk hos oss som speglar så mycket "dramatik" ;). Vad härligt att du får kraft i från bloggandet! Ha det så gott. Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Så härligt med en helt vanlig vardagsbild. En sådan säger en hel del. Mysigt!

    Kraft från bloggen får man ofta och det är bra. Vad är det du jobbar med? Har nog inte riktig koll på det känner jag. Behöver jag ju inte ha heller så klart, bara om du vill...

    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Ja, det där känner man ju igen, svårt skälla på barnen när man ine alltid är bättre på att plocka undan själv. Ha en härlig fredag!

    SvaraRadera
  9. Ja, tänk så trist det vore utan alla de där vardags-stillebenen. Här finns de också lite överallt i huset :-) Hoppas du känner att ditt jobbiga beslut blev rätt och att det går åt rätt håll :-)

    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  10. Hahaha så härligt, jag lovar det ser bättre ut än vårt trots att vi inte har små barn, här kallas det lathet med fyra nästa vuxna som inte kan ta undan erfter sig...

    Mitt lexikon ser ut som ditt med en massa lappar, man vill ju inte glömma eller missa någon
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...