söndag 12 februari 2012

Månadsbild februari

Så kom det ett riktigt snöfall över Skåne till sist. I morse såg trädgården ut så här...


























...och bara några timmar senare så här. Här kan ni se att gräsmattan har en delvis rund form, som i vår ska bli en full cirkel när vi fortsätter våra projekt. Den ska omges av en stor ny rabatt längst ner till höger i bild och jag funderar en hel del på hur den ska se ut.


























Jag är ingen vidare snöfantast men just idag blev jag ändå glad över snön. Tack vare den har vi kunnat mysa inne hela dagen och jag har bara njutit av stillheten och av att få vara nära mina fina ungar. En brasa i kaminen, Lejonkungen på tv:n och två små trötta barn som gosar ner sig i soffan hos den ännu tröttare mamman. Bättre blir det inte.

Idag har jag också fått en award av Maria som har en av mina favoritbloggar, Sabelhagens olivlund. Tack, så glad jag blir!


Maria är en av mina finaste bloggvänner och det känns som jag känner henne fast vi aldrig setts. Ni som inte tittat in hos henne än - gör det! Nu i vinter visar hon en massa små inredningsprojekt från sitt vackra hem, som är så inspirerande.

Jag väljer idag att inte skicka vidare awarden till fem andra bloggare som egentligen ingår i utmärkelsen. Istället får alla mina läsare dela på den, tack för att ni hänger här, för all er uppmuntran och tålmodiga svar på de många nybörjarfrågor jag ställer. En extra liten blinkning till mina nya följare - varmt välkomna ska ni vara.

Nu dags för sagostund. Ja, den här söndagen fortsätter att gå i mysandets tecken och jag vill ta vara på varje sekund av den. Så: Dags att grabba Mamma Mu-boken och hoppa i säng...

Men först ett litet tillägg. Whitney Houston var en av mina tonårsidoler och det är så sorgligt att hon är borta, alldeles på tok för tidigt. Här är min favoritlåt med henne som jag gillat sen jag hörde den första gången som fjortis. Spelade den om och om igen på min gamla kassettspelare. Jag tänker minnas henne som hon var då, i sin glans dagar. Vilken röst!




8 kommentarer:

  1. Ja, så kom då lite snö och termometern har legat på behagliga nollan. Det blev långpromis med voffse ute på Klagshamnsudden och sedan hem och bakade scones. En myssöndag m a o.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hu, ja det ser ut som om ni fått en del snö. Vackert är det! Skönt att vara inne och mysa då.
    Tack söta du vad fint du skriver. Jag blir alldeles överväldigad.
    Hoppas du blir piggare snart, det är så jobbigt att vara trött. Jag har känt mig som om jag inte orkar med mig själv de senaste veckorna, idag känns det dock lite bättre.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  3. Jag tror att din månadsbild kommer att bli alldeles strålande läcker om ett par månader. Låter som ett fint projekt och runda former är alltid vackert. Visst är det tragiskt, WH var en fantastisk sångerska och jag kommer också minnas henne när hon var som bäst.
    Var rädd om dig och ha en underbar vecka!
    Kramar Hélena

    SvaraRadera
  4. Har tillbringat dagen i ett kallt ridhus så det lite mildare vädret inklusive snön var välkommet. Ridhus är alltid så kalla.
    Ser framemot senare månadsbilder...
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  5. Så mysigt med film och soffmys. Här har vi tittat en del på skidor på tv men även gått en runda, ända ut på sjön faktiskt. En skön helg!

    Jag funderar på om jag ska göra fler rabatter eller inte. Hinner jag med att sköta dem? Eller lyckas jag göra sådana som sköter sig själva? Återstår att se hur det blir.

    Visst är det tragiskt när människor dör i förtid och tragiskt med detta drogmissbruk som tar så mångas liv. (för det känns ganska säkert att det var droger som gjorde att hon dog). Jag hade också henne som idol under högstadietiden.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Det är bra med snön på så vis att den ger en tid att mysa och tänka. På ljusare, varmare och mer trädgårdsinriktade dagar. De kommer, även om de känns långt bort.

    Smart att kunna fota sin trädgård ovanifrån. Det blir en så bra överblick då.

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Visst är det underbart att det äntligen kom lite mer snö, skönt för att små barn nu till sportlovet. För min del får det gärna stanna till siste februari sen vill vi ha vår.

    Kram Anna
    Nu ska jag lyssna på din Whitney

    SvaraRadera
  8. Låter verkligen som du har haft en skön söndag. :) Vilken toppenvinkel du har på din månadsbild. Syns ju på en gång när ni gör förändringar i trädgårdsplanen. Det är en lustig vinter vi har. Har knappt mer snö här fast jag bor i norrland... Stora kramar på alla hjärtansdag!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...