fredag 10 februari 2012

Blooming Friday - Alla hjärtans dag

Fredagstemat denna vecka hos Katarina/Roses and stuff är Valentine's Day. Det är många som rynkar på näsan åt denna nytillkomna högtidsdag och menar att den är kommersiell och amerikansk. Visst kan man tycka det, men för egen del tycker jag att det är fint att ha en hel dag i kärlekens tecken just när det är som kallast i vårt land.

Jag hoppar över alla mina kärlekshyllningar till trädgården idag, det är ju ändå det som präglar alla andra inlägg jag gör och som också är själva anledningen till att bloggen över huvud taget finns. Jag vill istället uppmana alla att ta vara på det som är viktigast här i livet, nämligen kärleken till familj, vänner och inte minst till sig själv. Lite klyschigt låter det kanske, men vi ska ju vara rädda om varandra. Så ta och bry er om någon lite extra mycket - kanske grannen, kanske din snälla tandläkare eller kanske allra helst dig själv? Bästa sättet att fira Alla hjärtans dag tycker jag är att kramas. Här kommer en stor kram till er alla!


Och en extra bra kramlåt.



27 kommentarer:

  1. Kram till dig också! Ett fin inlägg<3
    Trevlig helg! /Anette

    SvaraRadera
  2. Jätte bra tolkning, vi måste alla vara rädda om varandra och om vår natur, vackert betong hjärta! Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  3. En fin tolkning av temat!
    Ha en alldeles underbar fredag!!

    SvaraRadera
  4. Fint hjärta och kram till dig också!

    /Anna

    SvaraRadera
  5. Stämningsfull, vacker video. Minns att någonstans finns en CD med Sade. Måste leta reda på den.
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Så bra skrivet, det finns egentligen inte mycket mer att säga. Ha en riktigt skön helg och alla<3-dag.

    SvaraRadera
  7. Fin tolkning!
    Ha en bra dag/ Kram

    SvaraRadera
  8. Har jag skrivit någon gång hur mycket jag tycker om din blogg och dina härliga kommenter hos mig? Om inte så vill jag bara skriva att jag blir lika glad varje gång jag surfar in hos dig.
    Ha en underbar fredag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  9. Så mysigt foto och fin tolkning av temet. Ha en riktigt bra helg.

    SvaraRadera
  10. Fin tolkning av temat! önskar dig en underbar hjärtansdag!
    Mia

    SvaraRadera
  11. Fint skrivet! Jag håller med om att det kan låta klyschigt men jag tycker man ska ta alla tillfällen i akt att visa att man bryr sig, sen får man ta att det är kommersiellt med en nypa salt och fira på sitt eget sätt. Kramas tex. Det kostar inget.
    En skön helg och hjärtlig dag nästa vecka önskar jag dig!
    Kram från Eva Linnea

    SvaraRadera
  12. KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAM.

    Ha en fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  13. Tack för den kramen!

    Jag förstår mig inte riktigt på alla som klagar på nya "firande". Att det bara är ett kommersiellt jippo är ju upp till var och en att spä på. Jag behöver inte köpa saker och hjärtan om jag inte vill. Inte heller behöver jag köpa halloweensaker eller annat. Man väljer själv.
    Jag har köpt lite godishjärtan och choklad till de tre andr ai min familj och jag har planer på att stiga upp lite tidigare för att baka hjärteformade scones. Orkar jag inte får det bli någon fika på kvällen istället.

    Kram!

    SvaraRadera
  14. Tycker också det är så fint att den ligger nu, så man får lite värme i det kalla :)
    Jättefint betonghjärta, gillar ju en betongfantast som jag :)
    Ha en fin helg, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  15. Vilket fint inlägg och ett jättefint hjärta! Kram på dig också och ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  16. Så fint hjärta och ett underbart inlägg.
    Ha en skön kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  17. Kram till dig vännen, kloka ord!
    Nina

    SvaraRadera
  18. En stor kram tillbaka till dig. Kloka ord du skriver och det är bra att man stannar upp ibland och tänker efter vad man har runt omkring sig med familj och vänner som står en nära.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  19. Fin tolkning och jättefint hjärta! :) Ha en trevlig helg & alla hjärtans dag! :)

    SvaraRadera
  20. Väldigt snyggt med rabarberblads(?)hjärtat! Härligt mönster!

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  21. Vilket fint inlägg och en kram tillbaka till dig!

    SvaraRadera
  22. Vad fint hjärta!Har du gjort det själv?
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, tyvärr... Min mamma har köpt det till mig av en trädgårdskreatör på Öland. Kram tillbaks! :)

      Radera
  23. Vilket fantastiskt vackert hjärta!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  24. Självklart ska vi ta tillvara på alla möjligheter att fira lite extra!
    Så fint hjärtat på bilden är, - ett av dina egna alster?
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna-Karin! Tyvärr inte, men jag önskar att det var så! :) Kram Hanna

      Radera
  25. Kika in hos mig...en liten surprice:).
    Hoppas allt är bra med dig.
    Önskar dig en bra vecka.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...