tisdag 24 januari 2012

Vintervackert på distans

Så kom vintern till sist. Jag är ingen vintermänniska och blir inte ett dugg ledsen om jag slipper snö och kyla, men sedan jag blev mamma är det svårt att inte ryckas med av barnens glädje. Äntligen snö, hojtade dottern i helgen och rusade ut och försökte fånga de ynkliga flingor som kom ned. Inte mycket att bygga snögubbe av här i sydvästskåne dock...

Idag har solen strålat från en kall blå himmel och medan jag var på jobbet och längtade ut i den friska klara luften passade maken på att ta lite bilder åt mig medan liten febrig Tage som blivit genomförkyld sov middag. Härligt att ha en förstående man som förstod att jag satt och tänkte på trädgården där i min kontorsstol. De där trädgårdsdrömmarna är minst sagt livliga så här års, huvudet fullt av färgkombinationer, planteringsidéer och längtan till våren. Hur ska man kunna koncentrera sig på att jobba egentligen?

Så här vackert var det i min trädgård idag vid lunchtid. Synd bara att jag missade det... ;)

Ha en fortsatt bra vecka!







11 kommentarer:

  1. Ah, vilka vackra foton! Men jag hoppas på en övergående vinter och en snabb vår :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Vilken snäll make du har så omtänksamt. Jag satt också i min kontorsstol och tittade längtansfullt ut i det fina vädret, tack och lov gjorde jag ett byggplats möte så jag fick komma ut i kylan för kallt var det men ändå skönt.

    kram Anna

    SvaraRadera
  3. Jag glömde svar på din fråga om vilken växt det var på min bild med isen...det är en bambu med svarta rör som jag febrilt försöker hitta ettiketen till vad den heter så jag återkommer kanske med namn.

    kram ANna

    SvaraRadera
  4. Förstående och omtänksam man! Vi bor ju inte såå långt ifrån varandra har jag förstått, typ i samma stad :-), men du har allt mer vitt hos dig än vad jag har. Tänk så skiftande det kan vara bara på någon mil?

    Kram

    SvaraRadera
  5. Det är ju superbra att ha en egen fotoassistent;-) Men det är ju så klart trevligare att få vara med själv där i stunden.
    Hoppas Tage mår bättre snart.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Ååh, vilka vackra foton!! Det var ju toppensnällt av honom... :o)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Det ser ut som du har alldeles lagom med snö, lite vitt puder bara. Jag tycker vi har förmycket här och kallt och isigt, bläää. Vad bra att ha en snäll man som kan fota åt en, min gör också det ibland:)).
    Tage får krya på sig!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Ni ser ut att ha lika lite snö som vi har.

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Ja, vintern är vacker! Hoppas Tage snart mår bättre:-)
    Kram Hanna C

    SvaraRadera
  10. Bättre än inget i alla fall, att få se det på bild - väldigt omtänksamt av maken!

    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  11. Förstår precis det där med en massa ideer som snurrar i huvet.
    Brukar säga ibland att ideerna står på kö i hjärnan, vet inte riktigt
    var man ska börja....
    Jätte fina bilder din man har tagit, det kan du hälsa honom.
    Må så gott,
    Kram Sofia

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...