fredag 13 januari 2012

Blooming Friday - I centrum

Då var det fredag igen och vips har också nästan halva januari passerat! Våren väntar där framme runt hörnet, det är härligt att tänka på när nordanvinden viner som den gör idag. Soligt men svinkallt!

Dagens tema hos Katarina med bloggen Roses and Stuff är Centrepiece. Jag började fundera på vad som egentligen är kärnan, mittpunkten i mitt trädgårdsliv och kom fram till att så här års är det helt klart alla de drömmar och fantasier man har om kommande projekt och planteringar. Det är helt underbart att läsa runt i trädgårdsbloggarna just nu, där det diskuteras fröbeställningar, ritningar på nya rabatter och årets trender bland såväl växter som utemöbler för fulla muggar. För min del egen del börjar jag som jag skrev i förra inlägget att längta efter att läsa trädgårdsböcker igen efter några mörka månader med deckare och annat. Nu är tid att spana på vad som är på gång i vårens utgivning och återvända till mina favoriter. Därför får en bild på min bokhylla illustrera min tolkning av dagens tema.


Det här är helt klart en central plats för mina trädgårdsdrömmar och en ständig källa till viktig information. För det är ju helt klart så att ju mer man lär sig om någonting, desto roligare blir det! Så passa på att ta en titt bland mina bokfavoriter, kanske får du tips om något du inte läst? Med förbehåll att en rätt stor del av mina favoriter just nu ligger i en trave bredvid sängen...

Jag vill idag också passa på att tacka Mia med fina bloggen Trädgårdstoken för den fina award jag fått. Så gulligt av dig och så glad jag blev över att hamna bland dina älsklingsbloggar. Tusen tack!


I denna fina utmärkelse ingår att ge awarden vidare till fem av sina egna favoriter. Jag är medveten om att några av er kanske redan fått den här och skickat den vidare, men jag vill ändå på detta sätt visa min uppskattning för alla era fina inlägg som berikar min tillvaro så mycket. Tack för att ni finns och för all inspiration, all igenkänning och alla leenden framför skärmen ni sprider!

Så med det sagt - in och läs och inspireras hos de här sköna bloggarna:


Ha nu en skön fredagskväll allesammans, det tänker jag ha!

Kram från

16 kommentarer:

  1. Vilken bra tolkning av temat. Den skriver jag under på. Det är så härligt att få dyka ner bland trädgårdsböckerna och inspireras, faschineras, lära sig nytt och kanske ta med något till sin egen trädgård.

    Tack för fina utmärkelsen. Din omtanke värmer fint.

    Ha en härlig helg. Ikväll var himlen fantastiskt rosa och jag hade svårt att hålla blicken på vägen när det var så vackert i skyn. Hoppas på fler sådana färgkvällar framöver.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Ja, böcker är verkligen en centrepoint och trädgårdsböcker speciellt vid den här årstiden! Jag håller med!
    Och tusen tack för att ha blivit nämnd ihop med fyra andra fantastiska bloggar, jag känner mig hedrad! Tusen tack.
    Och nu kan jag vara med och blogga igen, hoppas det fortsätter så!
    Det känns bra att höra att andra haft samma problem.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Kul att kika på dina boktitlar, ett par stycken av dem har jag. Min bokhylla är full av andra trädgårdsböcker.
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Tack för utmärkelsen söta du!! Jag blir så glad!! Hade jag delat mina vidare hade du fått en av dem.
    Vilken bra tolkning av temat, böcker har ju verkligen en central plats i trädgårdslivet.
    Önskar dig en skön fredagskväll.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken fin samling trädgårdsböcker.
    Det är ju bra att få inspiration och fina ideer.

    Grattis till awarden.

    Önskar dig en trevlig helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  6. Snygg tolkning av veckans tema! Berikande på många sätt;-)
    Hälsar Annica - Vi tre & trädgård

    SvaraRadera
  7. Men tack, goa, rara du! Vad glad jag blir! Underbar tolkning av temat, böcker fyller en mycket viktig funktion just nu när man drömmer sig bort till vår och sommar.
    Tusen tack igen!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  8. Ja, trädgårdsböcker är alltid trevligt att inspireras av! Det är ändå något visst att sitta och bläddra i en bok, tycker jag.
    Ha det fint! /Caroline

    SvaraRadera
  9. Och i mitten av bokraden står... lättjans trädgård. Jaha jaha mhm ;-)
    Grattis till utmärkelsen. Den är du väl värd.
    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  10. Härlig tolkning av temat!
    Grattis till Awarden!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  11. Grattis till awarden! Jag är så tacksam mot vårt kommunala bibliotek för de tar in MÅNGA trädgårdsböcker så jag kan välja och vraka och ha en ny att gotta mig i varje vecka hela vintern! Och somliga lånar jag om och om igen:)

    SvaraRadera
  12. Grattis till utmärkelsen!
    Jag längtar efter min bokhylla när jag ser din bild. Nästan alla våra böcker ligger nerpackade på vinden sedan flytten från Malmö för 1,5 år sedan. Tanken är att vi ska inreda vinden och ha ett litet bibliotek/arbetsrum där uppe, men så långt har vi tyvärr inte kommit än... Fast mina trädgårdsböcker har jag minsann rotat fram! Härligt att bläddra i dem och drömma sig bort så här års.
    Ha en fortsatt fin helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  13. Det var en härlig tolkning av temat ! Ja nu vill jag också frossa i trädgårdsböcker och tidningar, en härlig start på våren ! Ha en fin helg !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  14. Så sant! Så sant. Google i all ära, men vad vore livet utan riktig trädgårdslitteratur?!/Anja

    SvaraRadera
  15. Kul tolkning! Läste din berättelse om porslinsblomman. Lycka till!

    SvaraRadera
  16. Smart tolkning! Instämmer!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...