söndag 8 januari 2012

Blogger's Sunday Walk med årets första vintergäck

Jag blev inbjuden av Vilt og Vakkert att hänga med på Blogger's Sunday Walk. Tyvärr hade jag inte med mig något annat än mobilkameran, vilket var synd en sån här strålande härlig vårvinterdag. Ja, det får man faktiskt kalla den efter att ha gjort dessa härliga vårliga iakttagelser längs vägen. Första vintergäcken är uppe, hurra! Och talgoxen sjöng för oss hela rundan runt. För mig får våren gärna komma nu!


Tack för inbjudan, jag hänger gärna med igen!


Ja, då var det definitivt slut på julledigheten och dags för vardag igen. Ryser lite vid tanken på overall-brottning på väg till dagis och den belamrade mailboxen som väntar, men det är bara att bita ihop. Och tänka på de extra minuter av dagsljus som tillkommer varje dag nu, samt att påsken är tidig i år. Bara tre månader dit... ;)

Ha en fin söndagskväll!

Kram från

15 kommentarer:

  1. Heisann!

    Hvilken vårfornemmelse!

    Det er dette som jeg synes er hovedpoenget med å arrangere Blogger's Sunday Walk. Å se variasjon på været, landskapet og opplevelsene vi får på samme dag... og så gjør vi noe positivt for kropp og sjel.
    Håper å kunne presentere en oppsummering i løpet av uka!
    Kjempeartig at du ble med. Nete tur går av stabelen i april...
    Ha ei flott uke ;:OD)

    SvaraRadera
  2. Oj, vintergäck redan! Vilken lycka:)).
    Här pratas det om att vintern är på väg, men jag lyssnar inte!
    Hoppas måndagen flyter på bra. Jag försöker förtränga den så gott det går.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt med vintergäck, här finns också några stycken, hurra!
    Ha det bra!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Oj, en vintergäck! Har inte kollat så noga här, kanske det finns någon.
    Ja, i morgon är det vardag igen. Klockan ringer och det är bara till att stiga upp.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Det var tidigt! Tänk så liten där, men vilken stor lycka den ger:)
    Undrar just om jag fick med mig några lökar och var jag stoppade ner dom isåfall...En runda i trädgården är nog på sin plats i morgon!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Jag trodde också att det var vår med idag har vi haft den finaste vinterdagen på långa tider.
    Solsken, pudersnö och sedan ett sagolikt månsken. Familjens skidåkare börjar hoppas och jag bestämmer mig också för att gilla läget.

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder!! Jag ser inte heller fram emot stressiga morgnar med tjat från mig...suck. MEN det blir ljusare och ljusare! :o)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Vintergäck....wow....redan.
    Har inte sett några hos mig men på jobbet kanske....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  9. Tidlig spiring i din hage! Kan dette være mulig! I så fall bor du på et varmt sted!
    -Margit-

    SvaraRadera
  10. Eftermiddagarna känns redan längre och när jag ser din bild på vintergäcken så kommer längtan efter våren smygande.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  11. Visst är overallbrottningen inte det roligaste man kan syssla med meeeen, nu går det åt rätt håll! Snart kan man bara öppna dörren och släppa ut vilddjuren. När värmen kommer blir allt så mycket lättare!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  12. Har läst ikapp dina inlägg eftersom jag har varit bortrest. Blev oerhört rörd om inlägget kring din mormor, fantastiskt att få ha så starka band till henne. Sen är jag helimponerad över våren i Skåne... Här har vintern kommit med ett lätt snötäcke och minusgrader, idag är det riktigt kallt. Vill hellre ha vintergäck :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  13. Vintergäck!!! Jag blir ju lyrisk, och undrar när min kommer upp - ja, jag hade bara en enda förra året och jag tror tyvärr inte den har spridit sig. Av någon anledning verkar de inte gilla min fuktiga lerjord.
    Kram

    SvaraRadera
  14. wow, first Eranthis hyemalis, good observation !
    Greetings from Holland!!

    SvaraRadera
  15. Heldige deg som oppdaget vårtegn :-)

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...