söndag 11 december 2011

Väntan och smörsång

Tredje advent och den sista söndagen i byggstöket! Nedräkningen är nu inne på de sista skälvande dagarna, och snart snart snart är det klart. Så förhoppningsvis är detta ett av de allra sista inläggen med bilder av den här typen.
Ja, snart är ställningarna ett minne blott. Jag kanske rentav kommer att sakna dem? Avtecknar de sig inte rätt snyggt mot himlen? ;) Fast nej, sakna dem lär jag inte göra. Nu är det istället tid för drömmar om de nya rummen. Jag har ägnat min lediga tid i veckan som gått åt diverse inköp av lampor, kuddar och annat. Gissa om det kliar i fingrarna när kassarna står och väntar och så kan jag ännu inte göra något. En mild form av tortyr för en inrednings- och pysseltokig person...

Jag tar och bjuder på en bild av vårt kommande sovrum så länge. Ska vi verkligen kunna sova där redan om en vecka ?
Ärligt talat har vår byggfirma en hel del kvar att göra i veckan som kommer. Lister ska spikas, eldosor ska monteras överallt, hallen ska målas, badrummet ska kaklas... och sist men inte minst ska ställningarna monteras ned och trädgården ska städas från allt byggmaterial. Hinner de? Det återstår att se... Under tiden drömmer jag vidare, möblerar i huvudet och njuter av att den beige-grå nyansen vi valde till sovrummet blev precis som jag hade hoppats.

Och i brist på ett välstädat och julpyntat hem får jag väl vidare bland alla härliga smöriga julsånger istället för att komma i stämning. Kan någon motstå Last Christmas? Jag har älskat den låten sedan jag hörde den första gången och var ett stort fan av Wham då det begav sig. Hela mitt tonårsrum var tapetserat med bilder på George Michael med härligt slingat och 80-talsfluffigt hår. Underbart, jag tröttnar aldrig på den!



Ha ännu en skön adventssöndag, och missa inte chansen att vara med i min utlottning. På torsdag kväll drar jag vinnaren!


Kram från

14 kommentarer:

  1. Det bliver skønt at blive færdig......og det går jo frem ad Hanna kan jeg se :0) Rigtig god advents søndag til dig også ;0)

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för er att det blir klart...förstår att du har lust att möblera...
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  3. Hoppas de håller tidsplanen. Så spännande att få inreda nytt sådär.

    Ha en fin söndag!
    Kram!


    PS. Låten är bra.

    SvaraRadera
  4. Det låter fantastiskt skönt att du ser slutet! :) Ska bli så kul att få se bilder på hur fint det blev. Kramar!

    SvaraRadera
  5. Så skönt för er att börja få piffa istället för att vada i byggdamm, det är verkligen jobbigt efter ett tag!
    Japp, den låten var kanonbra då, nu och håller nog ett bra tag till :)
    Ha en fin start på veckan, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  6. Vilken skön nedräkning ni har framför er. Ert sovrum ser så mysigt ut, förstår att du är lite otålig på att få sätta igång.
    Japp, Last Christmas är en riktig favorit!
    Ha en skön 3:e adventskväll.
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Härligt att byggandet snart är klart!

    SvaraRadera
  8. Låter verkligen som du ser ljuset i tunneln! Att gå och vänta med att få sätta igång med inredning låter onekligen som ren och skär tortyr. Älskar Last Christmas och nästa år ska jag banne mig försöka få in den i konserten, på något sätt!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  9. Vad härligt att det närmar sig! :o) Och Wham! Jösses, vad man har dansat till dom. Mmmm, Careless whisper...

    Kram

    SvaraRadera
  10. Så mycket roligt du har framför dig!
    Håll ut!
    Kram
    Katarina i Katarinas trädgård

    SvaraRadera
  11. Heja, heja...eller vad är det som ropas så där på slutspurten i Vasaloppet och liknande?!! Nåväl - nu skymtar ni målsnören och så härligt det kommer att bli att få bo in era i det nya och "jula" till det. Utan byggställningar och byggdamm. WIHOOOOOOOO :-)

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  12. Skönt att det är så nära och så kul när man får shoppa de roliga grejorna :-) Det ser ut att bli riktigt fint.

    Ha en fin dag!
    Annika

    SvaraRadera
  13. Vad skönt för dej, när ni får det färdigt. Hoppas ställningarna klarar Luciastormen också! Ska bli spännande att se det färdigt!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  14. Efteråt minns man inget av hur stressigt och mycket det var, det kanske kan vara en tröst.
    Jag älskar Whams julsång!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...