lördag 12 november 2011

Vitrinskåpets nya kläder

Det här är ju en trädgårdsblogg och den kommer alltid i första hand att handla om min trädgård. Men precis som hos många av er andra bloggare är det så att i takt med att trädgården avvecklas för säsongen pysslas det desto mer inne. Har man det där ständiga kliet i de gröna fingrarna så måste det liksom ersättas med något annat när temperaturen börjar krypa nedåt. Så även hos mig, och med en tillbyggnad av huset som snart står klar är det många små projekt på gång. Mest på möbelfronten, där jag tänkte visa några av idéerna här under tiden vi grejar som mest.

Dagens projekt var vårt vitrinskåp. Jag har ett Norden vitrinskåp från IKEA, och blev så inspirerad häromveckan när Maria som har fina bloggen Sabelhagens olivlund målade ett vackert gammalt avlutat skåp svart utvändigt och vitt inuti. Mitt skåp har svart baksida och jag har alltid tyckt att det är lite mörkt. Dags att göra något åt det!

Bild:Ikea.
På härliga inredningsbutiken Minta i Ronneby (som jag tidigare bloggat om här) kan man köpa tapet på metervara, mycket sympatiskt tycker jag. Speciellt som dom har hela Mimous sortiment av vackra tapeter. Jag föll för den som heter Trellis, i ljusgrått. Otroligt fin, eller vad säger ni?


Det blev rätt pilligt innan vi (eller rättare sagt maken som med en ängels tålamod hjälpte till att slutföra ännu ett av mina många infall) fått av bakstycket på skåpet (spånskivor från IKEA är ju inte precis gjorda för att monteras ned och upp igen mer än en gång), på tapeten och sen tillbaks med allt igen. Men bra blev det!


En dag när ljuset är bättre ska ni få en snyggare bild. Tills dess ska jag dessutom ha hunnit damma av det på bottenhyllan, jag lovar! ;) Även det knasiga soffbordet som vi byggde av en lastpall ska jag föreviga snart. Och vill ni se hur fint Marias skåp blev - ta en titt här. Verkligen stiligt, eller hur? Det är så kul när man får förverkliga idéer som man burit på ett tag, och så blir det som man hade tänkt sig. Jag känner på mig att det blir en ovanligt kreativ vinter i år! :)

Nån mer som har slutfört nåt pysselprojekt idag?

Hoppas alla har en härlig lördag - veckans bästa dag!

10 kommentarer:

  1. Vilken otroligt stor skillnad det blev, så mycket bättre!! Den idén tar jag med mig till mitt mörka vitrinskåp!

    Ja, lite mindre projekt just nu som fågelmat igår och inklädda julaskar härmodagen :). Japp har massor på min lista som jag vill göra i vinter!

    Ha en fortsatt fin helg, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, oj vilken skillnad! Det är ju inte klokt vad mycket lite tapet kan göra. Så snyggt! Gillar verkligen tapeten. Den måste jag spana in till vårt sista rum som inte är klart. Finns det andra färger också...även om grått skulle vara så snyggt i gästrummet. Det är det här som jag älskar med bloggvärlden. Man får så grymt mycket inspiration!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. :-D Känner precis så, jag vill inte sluta träffa er! Så bra kommentar! Mattan är köpt på Bauhaus av alla ställen och kostade inte många kronor men tänk vad skönt att kunna köra med bilar överallt utan att det finns någon begränsning... Ja, förutom möbler då men det är ju petitesser.
    Kram H

    SvaraRadera
  4. Oj vilken skillnad, och så mycket finare det blev! Det kanske är något för mitt eget liknande vitrinskåp.

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att jag kunde inspirera dig! Vad glad jag blir!!! Ditt vitrinskåp blev jättefint, så snyggt med tapeten. Bra idé.

    Jag har med lite allt möjligt i bloggen nu, men försöker ha med trädgårdsinlägg så ofta det går. Inte lätt att hinna fota när man jobbar och det är nästan mörkt när man både går och kommer hem.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Det blev snyggt! Håller med om att man blir ivrig när man äntligen är klar:)

    Inga projekt här än, men tankar i huvét har jag:)

    Ha en fin dag! Marie

    SvaraRadera
  7. Mycket snyggt, jag tycker det är trevligt med lite inredningstips nu när trädgården gått i vintervila.

    Mitt vinterprojekt är att måla om köksbord och stolar, ut med furu in med vitt!

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  8. Det där blev hur snyggt som helst!
    Och att du bloggar om andra saker än trädgård har iallafall inte jag något emot, - det är kul att få ta del av andra hemmaprojekt också.
    Ha en riktigt mysig söndag!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  9. Jag är så stolt över dig bästa, fina, underbara Hanna. <3

    Kram!
    S.

    SvaraRadera
  10. Åh vad fint det blev - är också sugen på ett vitrinskåp men vet inte riktigt vart vi ska få plats med ett sådant...

    Läser gärna mer om dina inredningsplaner, det är ju jättekul så kör på!

    Kram,
    Nina

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...