tisdag 8 november 2011

Vardagsmirakel

Det är faktiskt lite tuffa tider just nu. Att bo i ett bygge är bara en av många saker, de senaste dagarna verkar det inte vara nån hejd på eländet. Tråkiga händelser som har en tendens att hopa sig, ja just nu är det lite mörkt både ute och inuti.

Desto roligare med en trädgårdsöverraskning från helt oväntat håll. Från några kära kolleger fick jag en plastpåse från Biltema med några trassliga små plantor i. De ser kanske inte så mycket ut för världen nu, men vet ni vad det är?


Kass mobilbild visserligen men ändå... Jo, gåsahalsar! Eller som de kallas i resten av Sverige utom Skåne: Vitlysing. Som stod på min trädgårdsönskelista. Hur kunde de veta? Eller läser de min blogg i smyg kanske? ;) De är ju så fina dessa perenner med sina vita lite hängande blommor och jag hoppas de ska trivas hos mig.


Bild lånad från Allt om Trädgård.
Så rakt igenom jätteglad blev jag över att få en sån present en särdeles grå och trist måndag. Det är som dom säger i reklamen: Plötsligt händer det! Och novembermörkret blev med ens lite mindre mörkt. I helgen greppar jag spaden igen, fast säsongen är slut och både jag och trädgården egentligen hade gått i ide... :)

Det är ju så lätt att göra en annan trädgårdsvän glad. Och att dela sitt trädgårdsintresse med andra är helt klart det roligaste som finns!

Tisdagskram från


- Posted using BlogPress from my iPhone

8 kommentarer:

  1. Vilken fin överraskningspresent. Glada överraskningar kan verkligen lysa upp så mycket i tider som känns både mörka och tunga och vad jag förstod i ditt inlägg så är det så det känns just nu för dig.

    Skickar dig en hela massa styrkekramar och hoppas att det vänder för dig och att du istället får fler härliga ljuspunkter och ny energi de närmsta dagarna.

    Åsa

    SvaraRadera
  2. Vilka gulliga jobbarkompisar du har! Sådant piggar verkligen upp.
    Hoppas du känner dig bättre inombords snart, skickar kramar till dig.

    SvaraRadera
  3. Vilka snälla vänner du har, förstår att det lyser upp.

    Kram Anna
    http://godastunder-tokigaideer.blogspot.com/

    SvaraRadera
  4. Trädgårdslysing står på min lista också, grattis! Visst är det så att trädgårdsvänner är underbara människor och bloggvänner likaså. Hoppas det löser sig allt det som är jobbigt. Vissa dagar kan bli riktigt jobbiga och det är som om allt hopar sig på en och samma gång. Men ofta händer det något som gör att det vänder, som med plantorna :-)
    Sänder massor av kramar och energi till dig!
    kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Hoppas det snart ljusnar innombords för dej!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  6. Kul med vitlysing! De är verkligen fina. Då har du något att se fram emot till sommaren:-)
    Det är skönt med den milda hösten, det går att gräva och jobba ute! kram Sophia

    SvaraRadera
  7. Den kommer att lysa upp fint särskilt på kvällen!Sprider sig jättebra oxå.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  8. Inte kul när eländet hopar sig med desto roligare när man får en trevlig överraskning då.

    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...