torsdag 24 november 2011

Inget adventsmys här inte...

Så här dags på året fylls i stort sett varenda trädgårdsblogg med de vackraste adventskransar, lökplanteringar och annat julpyssel. Dock inte hos mig, som ni märker. Den senaste veckan har jag varit däckad i influensa och jag har inte varit utanför dörren sedan i lördags. Faktum är att det var länge sedan jag var så dålig, jag har verkligen inte kunnat göra något annat än att bara ligga i soffan. Min hektiska höst och all närkontakt med sjuka små barn tog visst ut sin rätt till sist. Det är alltså en förklaring till avsaknaden av adventsmys. Lägg till byggstök i form av plast för alla fönster, inget golv i hallen och hela familjen hopträngd i vardagsrummet - ja, jag vet inte ärligt talat vart jag skulle göra av adventskreationerna. Så jag väntar... och laddar för allt fix jag ska göra efter den 15 december istället.

Fast ett litet pynt har jag inte kunnat låta bli att hänga upp. Detta underbara hjärta från Walther & Co fick jag på posten av min fina syster, som såg hur jag stod och fingrade på det länge och väl i en butik när vi sågs senast. Dagen efter låg det i min brevlåda. Hon vet hur man gör någon glad! Notera särskilt hur snyggt det gör sig just mot puts-strimmig byggplast... ;)


Jag vill passa på att hälsa mina nya följare välkomna! Jag är så glad att ni läser min blogg, och jag lovar - snart kommer den att handla mindre om bygget och mera om trädgården igen. Tills dess njuter jag desto mer av allt fint som mina bloggvänner skapar. 

En fortsatt fin torsdag hoppas jag att ni alla får. Själv ska jag njuta av att vara feberfri!

Kram från

12 kommentarer:

  1. Esch, så tradigt med influensa, det är konstigt för man blir alldeles utsliten. Hoppas du hämtar dig fort och lätt och vilken gullig syster du har. Hjärtat är jättefint, det kan förgylla vilken tråkig dag som helst.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Krya på dig!

    Finaste syrran har duju. Så uppmärksamt av henne...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  3. Oj, du har verkligen varit dålig! Influensa är inget vidare och byggplats utanför fönstren kan göra en deppig för mindre. Vad skönt när det snart är klart och du kan explodera i julpynt :-)

    Visst är Årstiden fantastiskt, så mycket vackert, så mycket att det är svårt att välja :-)
    Hoppas du mår bättre och bättre och snart kan komma ut!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Stackars dig som är sjuk!! Jag hade något liknande för ett tag sedan, och var precis som du skriver helt däckad! Krya på dig! Hmm, undra vad jag ska skylla på som inte har några kransar och annat pynt... :-)). Jobbig vecka på jobbet kanske...
    Jag gör som du njuter av andras pynt:)).
    Ta det lugnt och kurera dig!

    SvaraRadera
  5. Men stackare - eländiga baciller. Och så byggröran på det. Inget kul alls. Men hjärtat var väldigt gulligt.

    Krya på dig kramar från Åsa

    SvaraRadera
  6. Isch vad tråkigt med influensa, krya på dig!

    SvaraRadera
  7. Sött hjärta av en gullig syster:) Krya på dig!!

    SvaraRadera
  8. Du det där hjärtat gör sig kanonbra till byggplasten tycker och förmodligen ännu bättre utan.

    Så tråkigt att du blivit så sjuk. Det vill man ju aldrig bli och det kommer alltid olägligt. Hoppas att du snart är på benen och att du kan göra riktigt fint efter den 15 dec. Så mycket inspiration du laddar med nu!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Håber du snart er helt ovenpå igen.......sygdom er spild af god tid og altid ubelejligt ;0)

    Varme tanker og Knus Dorthe

    SvaraRadera
  10. Hoppas du blir frisk snart....Vilket gulligt hjärta du fick.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  11. Du får tänka att det blir desto roligare sen när all byggröra är borta. Hoppas du ändå får en fin första advent./Lila-Christina

    SvaraRadera
  12. Vilken fin present! Det behöver inte vara så mycket för att få mysfaktor!
    Passa på att vila ordentligt nu..ha en lugn adventshelg..och krya på dig!
    /Cika

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...