fredag 25 november 2011

Blooming Friday om trädgårdsfötter

Fredag igen och dagens tema hos Roses and stuff är Cold feet. Jag tänkte direkt på det här med trädgårdsfötter och på vad fötter som sitter på en trädgårdstok faktiskt får uthärda. Eller i alla fall mina, fast jag är ganska säker på att jag inte är ensam om att behandla mina trädgårdsfötter med viss likgiltighet.

Hela sommaren springer jag barfota, ut och in, på gräs och på grus. Jag brukar förvisso bry mig om mina fötter en del sommartid och skämma bort med fina nagellacksfärger och annat, men det är mest för att inte behöva skämmas alltför mycket när jag går i sandaler. Men sen är jag ju ute och gräver igen, trampar runt i jord och gegga, och oftast hinner jag inte få på mig skorna. Det är ju så mycket som ska hinnas med! För att inte tala om hur fötterna ser ut efter att man har klippt gräset barfota. Ingen vacker syn! Och kalla, ja det är mina stackars fötter också ofta medan jag springer ut i trädgårdstofflorna alldeles för tidigt på våren eller i den kyliga sensommardaggen, på väg mot något nytt projekt som jag bara måste göra precis just nu...

Någon bild på mina somriga trädgårdsfötter har jag inte, och tror att jag ändå hade velat bespara er den i så fall. Men väl ett avtryck av en smutsig och säkert lite frusen fot, som med bestämda steg vandrar på gången mellan trädgårdsskjulet och rabatten. Ja, det kan vara tufft att vara fot på en trädgårdstokig människa, men å andra sidan är stegen lätta! :)
























Ha en riktigt skön fredagskväll!

Kram från

12 kommentarer:

  1. Underbar tolkning och visst känner jag igen mig! Hoppas du får en härlig fredagkväll och helg! Även om första advent kanske inte blir som du önskar, med tanke på renoveringen, hoppas jag att du får mys. Tänd en bunt ljus, värm på lite glögg och ät en pepparkaka så kommer nog stämningen.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Gokväll igen! Norra Öland är rätt men det är Alvedsjöbodar. Vackert är det!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Ett enkelt men fint foto tycker jag. Jag ahr något liknande.

    Ha en mysig helg.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Fint! Hoppas du snart har det lite lugnare omkring dig med avklarad renovering och en piggare kropp så ska nog julmyset infinna sig hos dig också!

    kram louise

    SvaraRadera
  5. Vilken fin tolkning av temat. Jag tycker också om att springa ut barfota,
    Bilden är så illustrerande.
    Ha en skön fredagskväll!

    SvaraRadera
  6. Gud vad jag längtar efter att kunna gå barfota när jag läser ditt inlägg... alltså utomhus. Själv springer jag runt som ett barfotabarn hela sommaren. Det är så skönt och ska ju dessutom vara nyttigt på alla sätt!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  7. Går också mycket barfota, fast inte när jag gräver...
    Men hämtar morgontidningen utan skor för det är för jobbigt att ta på dem typ....
    Ha det bra )

    SvaraRadera
  8. Barfota utan strumpor och skor.. Ja det är ju halva tjusningen att slippa skorna. Går man barfota några veckor blir lädret hårt som sulor, men gräva.. det måste vara efter en hel sommar..
    Ha en fin helg :)

    SvaraRadera
  9. Barfota är bäst!

    Trevlig helg, Kram Marie

    SvaraRadera
  10. Än så länge kanske det går att ta bilder barfota ... hoppas det stormar mindre hos dig, just nu i Småland är inte precis läge för att prova ta en bild...med lust har jag när jag ser din avtryck!
    Ska fortsätta följa din blogg,
    Hälsningar, Karla.

    SvaraRadera
  11. den bilden gilla jag :)
    å missa nu inte,,,

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y


    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul å vara med :)
    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera
  12. : ) Jag skämmer bort mina fötter. De vill inte gå på grus...bara på gräs...

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...