fredag 14 oktober 2011

Ofrivillig bloggtorka

Fredag kväll, mörkret faller och lugnet sänker sig efter en hektisk vecka. Hantverkarna har åkt hem och vi får åter huset för oss själva några dagar. Det har inte blivit mycket bloggat sista veckan, mest beroende på att min kamera blev stulen förra helgen. Har köpt en ny som jag fick igår, men har inte hunnit lära mig alla dess finesser än. Typiskt, jag som just verkligen lärt mig hantera den gamla! Här får ni i alla fall en premiärbild tagen med min nya PowerShot, på den lilla grönlandsfingerörten som jag köpte på Öland i somras. Den är verkligen söt, och har så fina höstfärger.


























Första frosten kom här i morse, men jag hade inte tid att dokumentera den. Frosten är så vacker, men ack så lite efterlängtad här hos mig. Har njutit enormt av den sista värmen och trots att vi kunnat dra ut på den så länge känner jag mig inte alls redo för mörker och kyla. I källaren har vi flyttat runt på sakerna i omgångar nu medan bygget pågår och det tog ett bra tag att lokalisera lådan med mössor och vantar. Men nu är de på, och det är dags att tända ljus och gå i ide... och stilla börja drömma om vårens trädgårdsprojekt.

Dagens inlägg hos fina Anna med bloggen Vita rosor och förgätmigej gjorde dock kylan betydligt lättare att stå ut med. Den vackra quilten som jag vann i hennes tävling tidigare i höstas är nu klar och på väg till mig just nu i denna stund. Så otroligt fin den blev! Jag är så imponerad av Annas kreativitet så det är inte klokt, och nu ska vi få glädjen att njuta av hennes vackra alster här hemma. Gissa om jag ska mysa under den i vinter, tack igen Anna!

Jag önskar Anna och alla andra bloggvänner en lugn skön fredagskväll!

Kram från

5 kommentarer:

  1. Tråkigt att höra att din kamera blivit stulen. Ett stort GRRRRRRRRRRR för det! Hoppas du och den nya kameran blir bra kompisar också. Ser bra ut än så länge!

    Jag såg det fina täcken som du vunnit. Stort grattis. Vilken fantastisk vinst. Den kommer alldeles säkert värma gott i vinter!

    Här laddas det för morgondagens barnkalas med ett gäng ystra 7-åringar som ska inta huset. Det blir nog livat.

    Ta hand om dig och ha en fin helg.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  2. Nej vad tråkigt med din kamera! Det är så konstigt att man inte kan få ha sina saker ifred!
    Snygg premiär bild med den nya kameran.
    Grattis till den fina vinsten, jag läste tidigare att du vunnit. Så mysigt att kura under quilten i vinter.
    Ha en skön helg!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Usch för tjuvar som inte kan skilja på mitt och ditt....ena dottern blev bestulen på sin nya sin cykel i veckan. För tredje gången i år:((((
    Och kameran. jag hade blivit grymt ledsen om nån tog min kamera.
    Nog med gnället nu :))

    Ha det bra )

    SvaraRadera
  4. Det är för jäkligt att folk inte kan skilja på mitt och ditt. Alltid roligt att köpa nytt...funderar på att köpa fler objektiv när jag åker till USA. Grattis till vinsten! Alltid roligt att vinna något.
    Ha en underbar helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Fy va trist att din kamera blev stulen. Att det ska vara så svårt att skilja på ditt och mitt för vissa människor.

    Här kom första frosten i går natt men den hann jag inte fota. I morse hade jag lite mer tid så då blev det ett par bilder i alla fall.

    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...