måndag 3 oktober 2011

Kärlek i närbild

Kröp tätt intill min kärleksört med kameran, ja, så nära det bara gick att komma. Hundratals och åter hundratals småblommor som tillsammans utgör en härlig rosa miniatyrvärld. Det är kul att skifta perspektiv ibland och titta på något man sett många gånger förr med nya ögon. Då inser man att det finns en massa spännande att upptäcka precis runt hörnet. Har alltid älskat kärleksörten, men nu övergår den kärleken mer i beundran. Vilken blomsterkraft! Ett oväntat litet äventyr på väg till soptunnan som gav en finfin start på min vecka. :)

Hoppas ni har överlevt måndagen!

Kram från

13 kommentarer:

  1. Visst är den vacker! Kommer man tillräckligt nära saker och ting så finns det en hel ny värld att upptäcka. Häftigt!

    Japp, nu är det ny vecka igen. Bara att hugga in...

    Ha det fint!

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  2. Jag måste erkänna att kärleksörten inte tillhörde mina favoriter för några år sedan, men nu tycker jag den är toppen! Ska köpa några fler olika sorter. Häftig bild.
    Bara fyra dagar kvar till helg:)).
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Fint med närbild. Många gånger ser man mer genom en kameralins...eller så ger man sig tiden att se?

    Ja, här är ärmarna uppkavlade...alltså för att kunna jobba menar jag.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  4. Inte konstigt att den är så omtyckt av diverse insekter. Sådär nära ska jag nog krypa min vita kärleksört någon gång, och detaljstudera.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Kärleksörten har många fördelar.....
    jag har sågat och klippt...mycket och har mycket kvar.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  6. Den är fantsisk, kärleksörten. Har köpt en ny denna höst. En mörkbladig matrona. En riktig snygging. Nu ska jag bara ha fatt i en vit!/Christina

    SvaraRadera
  7. Oj, vilken närbild :-)

    Det tog mig ett tag innan jag blev vän med kärleksörten. Tyckte först att den var lite trist med sina feta blad. Nu tycker jag att den är underbar. Förra året mumsade rådjuren av alla blomknopparna. Med vilket resultat? Jo att den blommade, kanske något senare, men vilket överflöd av blommor.
    På trädgårdsfredag såg jag förra säsongen hur man kunde klippa ned sina perenner (gäller ju inte alla då) för att fördröja blomningen om man t ex ska på semester precis när det är dags. Vad det gäller min kärleksört så behövde jag inte göra jobbet själv om man säger så...
    I år var det daggkåpan som mumsades upp :-/
    Ha en bra dag!

    /Anna

    SvaraRadera
  8. Wow vilken bild, gillar den också men har inte sätt den på det sättet innan.

    Kram Anna
    godastunder-tokigaideer

    SvaraRadera
  9. Oj så fel det blir ibland, fingrarna går snabbare än hjärnan.....det ska ju stå "sett"

    Kram Anna
    Jag kan inte anv mitt google account när jag lägger kommentarer för tillfället får bara error.

    SvaraRadera
  10. Vilken otroligt häftig bild! Det är så annorlunda när man kommer så nära inpå, det blir något helt annat.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Hej igen!
    Du som brukar kika förbi hos mig ibland. Kan du kolla om du ser mina senaste inlägg om svamp bl.a. När jag gör inlägg så syns de inte i andras blogglistor och det känns ju trist. Ser du mina nya inlägg?
    Om du inte kan kommentera hos mig så maila gärna...
    anna.lillhasta@telia.com
    Tack! :-)
    Anna

    SvaraRadera
  12. Tack för titten :-)
    I går tog det över 4 h för mitt inlägg att synas i andras blogglistor. Senare på dagen gjorde jag om inlägget och då kom det upp på kanske 20 min. Jag gissar att det är lite buggar i blogger kanske.
    Ha en fin dag!

    /Anna

    SvaraRadera
  13. Nu har jag fått tipset att använda Chrome och hoppas att jag kan lägga ut kommentar hos dig. Har försökt så många gånger och oftast har det inte funkat. Så irriterande! Kärlek i närbild är aldrig fel!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...