lördag 1 oktober 2011

Daggig oktobermorgon

Jag säger det igen: Lördagsmorgnar är veckans bästa stund! Och idag ser det ju ut att bli ännu en härligt solig dag i trädgården. Daggen ligger i ett glittrigt täcke över alla växter, och klematisen 'Georg' är daggrufsig i håret där den klänger i armeringsmattan. Alldeles otroligt vackert är det med höstfärgerna och dessa miljontals små diamanter som glittrar. Oktober kunde ju knappast börja bättre!

Idag ska jag försöka mig på att bygga ett komposthörn, vilket innebär ännu fler pallkragar till min trädgård. Har levt mitt trädgårdsliv utan kompost hittills och så vill jag inte ha det. Har ingen riktigt bra plats men kör ändå. Gräva, måla pallkragar och fika ute, så får det bli!

Ha en underbar trädgårdsdag och njut av solen!

Kram från

7 kommentarer:

  1. Så vackert med daggen i det rufsiga håret!
    Ha en riktigt bra dag i trädgården.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Njut av dagen! Vilken härlig bild på klematisen. Igår försökte jag skicka kommentar till dig men så fort jag tryckte på skicka knappen blev det blankt. Hoppas det funkar nu :-)
    Ha en underbar helg
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Är den bara användbar så ptyder en kompost vilken trädgård som helst....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  4. Håller med dig om lördagsmorgnarnas suveränitet. Fast i morse ringde min klocka 7:00. Gääääääsp! Det var INTE lätt att gå upp men jag hade ju bestämt mig för att sälja på loppis idag och då blev det en tidig morgon.

    Lycka till med kompostbyggandet!

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  5. Efter en mulen och fuktig förmiddag kom solen hit och det blev ännu en dag med över 20 grader. Härligt!

    Kompost är bra att ha. Vi byggde vår förra året och den blev bra. Innan dess hade vi gröna galler och för få fack.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Javisst är detta härligt med en sista sommarkläm. Så varmt i okrober får vi inte klaga på. Hoppas på fint väder hela veckan då jag ska vara i trädgården mest hela tiden.
    Kram/Fia.

    SvaraRadera
  7. Ja vilken underbar dag det varit! Ligger själv inne med förkylning men det är härligt att se en blå himmel.
    Kram Hanna C

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...