fredag 21 oktober 2011

Äntligen, äntligen fredag!

Vissa jobbveckor, alltså... Ja, ni vet när allting hopar sig, tiden räcker inte och inte orken heller. En riktig skitvecka rent ut sagt! Men nu är den till ända och den slutade mycket bättre än den började. Äntligen, äntligen fredag och jag cyklade hem lätt till sinnet trots allt. Det ser ut att bli fint väder och jag har en rejäl trädgårdsöverraskning på gång. Den avslöjas här på bloggen i helgen för den som är nyfiken! Vilken cliffhanger, va?

 Himmelsblått.


I plommonträdet utanför barnens lekstuga hänger deras somriga vindsnurra kvar. Jag låter den hänga, vill behålla det allra sista av sommaren så länge det går.


























Milt eftermiddagsljus som får elefantgräsets vippor att lysa så vackert. Mindre snygg skylt i bakgrunden dock! :)

Fredagslycka är också att hitta nya blommor i krukan med taklök.


























Och för er som undrar - jo, paketet med Annas vackra quilt har kommit fram. Är så glad för min fina vinst! Ikväll ska jag kura under den, försöka mota bort en hotande förkylning med vin och smågodis och sen lägga mig tidigt för att förhoppningsvis orka gräva en hel del imorgon. Rafflande fortsättning följer...

Ha en underbar fredagskväll! Skickar med er min absoluta favoritlåt just nu, som balsam för öronen. :)



Kram från

8 kommentarer:

  1. Men nu blev jag ju nyfiken, hoppas på snar bloggning igen så vi får veta vad överraskningen är.

    Ha en skön kväll!
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Oh, vad jag fastnade för din barns vindsnurra. En sådan skulle jag vilja ha:)). Så fin din vinst är!!!
    Vad skönt att din vecka ändå slutade bra, och nu kan du koppla bort jobbet och ägna dig åt helgmys.
    Har lyssnat på låten, riktigt mysig, hade faktiskt inte hört den förut.
    Vänta med spänning på vad som kommer hända hos dig.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Vissa veckor vill man helst bara glömma så fort som möjligt. Njut av vinet och godiset och förhoppningsvis kan du hålla förkylningen borta. Är ju ganska nyfiken på vad som ska hända i trädgården i morgon. Inväntar kommande rapport!

    Sången med Adele är även en favorit här hemma. Så himla fin.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  4. Men nu blev jag ju nyfiken!

    Helt klart är vissa veckor värre än andra. Den gångna veckan har innehållit många tider för min del så som kiropraktor*2, utv.samtal med sonen och ett par andra inbokade tider. Sådant gör ju att den redan stressiga vardagen blir ännu tajtare.

    Ha en skön helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Åh så spännande med nya projekt! :) Läääängtar tills vi är färdig med vårt tak så att jag också kan få sätta igång med mitt stora grävprojekt... :) Mmm... kan inte annat än hålla med. Den här veckan har verkligen varit överjävlig. Har jobbat som sjutton. Kändes verkligen skönt med lite ledighet nu. :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Nej, så tråkigt med förkylning! Vin och smågodis är bästa boten har jag hört:)

    Hi, hi, hi spännande, spännande:)

    Ses i morgon!

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  7. Och så blev man nyfiken...Hoppas du kan kurera dig ordentligt. Bilden med gräset är underbar och skyltarna i bakgrunden är nutida!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Klart man blir nyfiken. Jag får kika förbi fler gånger i helgen :-)

    Tänkte bara tala om att Tage låg högt på namnlistan här men det kändes mer som en liten Joel när han väl hade kommit ut.
    Hoppas på en fin dag för dig!

    /Anna

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...