fredag 9 september 2011

Utvald!



Jag har alltså fått en award av Maria med den fina bloggen Sabelhagens olivlund, och blev så glad för den! I denna fina utmärkelse ingår att svara på fem frågor, så här får ni veta lite mer om mig:

1. Varför började du blogga?
Ja, det är ju inte alltför länge sen, knappt två månader bara. Jag läste redan en hel drös med andra trädgårdsbloggar och kände mig sugen på att testa själv. Att skriva och leka med orden är något som alltid roat mig, och tanken på att kombinera trädgårdspassionen med skrivandet lockade. Dessutom är det ett utmärkt sätt att dokumentera allt man gör i trädgården så man själv kan gå tillbaka. Och så lär man känna en massa fina trädgårdstokiga människor! Sist men inte minst har det verkligen varit en kick för mig att lära mig fotografera bättre och hantera digitalkamerans alla finesser.

2. Vilka bloggar följer du?
En av de första trädgårdsbloggar jag fastnade för var Goda stunder Tokiga idéer, som Anna skriver. Sen har min lista fyllts på efter hand, och idag är det ett trettiotal bloggar jag följer aktivt. Jag läser en del bloggar som inte handlar om trädgård också, och använder Bloglovin för att hålla reda på dem.

3. Favoritfärger?
Vitt, svart, grönt och grått. Och lite lila.

4. Favoritfilm?
Älskar kostymdramer. Som Pianot, Försoning och Marie Antoinette. Och Jane Austen, förstås...

5. Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?
Längtar alltid tillbaka till England och Irland, det är nåt med de där gröna landskapen och dimman som tilltalar mig. Sedan skulle jag vilja åka till Italien, har faktiskt aldrig varit där. Vill spana ut över ett lavendelfält och dricka gott vin!

Allra roligast med awarden - förutom äran såklart - är ju att man får ge den vidare. Fem favoritbloggar med under hundra följare ska man välja ut. Lättare sagt än gjort, men här kommer i alla fall fem av mina favoriter. Titta in hos dem och njut!

Almbacken
I Marias snygga blogg skriver hon om sitt hus och sin trädgård och sina många projekt. Jag gillar hennes stil, där stramt och svart bildar ram till det yviga gröna. En av mina bästa inspirationskällor!

Lill-Hasta trädgård
I Annas sköna blogg om det gamla huset Lilla Hasta handlar det om trädgården, småbarnslivet och inte minst de sköna hönsens äventyr. Välskrivet och roligt, och en massa kul idéer att inspireras av.

Rosor och Salvia
Här är det gott om undersköna bilder! Hanna är en fena på att fotografera vackert, inte minst när det kommer till rosor. Här har jag fått mycket rabatt-inspiration!

Jessicas boxer och trädgårdsblogg
Här skriver Jessica om sin fina trädgård i Landskrona, och den härliga busiga boxerkillen Malte som hon delar trädgården med.

Valentin gräver och bakar
Hos Valentin bjuds det på vackra bilder och härliga recept. Bilderna av höstanemonerna i ett av de senaste inläggen måste ni bara se!

Kram på er, nu är det helg! Och datorn funkar igen, tjoho!

7 kommentarer:

  1. Vad roligt att läsa lite mer om dig! Ser att vi har en hel del gemensamt. Jag hade valt dig bland mina fem men jag såg att Maria hade nominerat dig också så därför valde jag fem som inte var nominerade. Annars hade du varit ett självklart val.
    Ha en härlig lördag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Gratulerr till Awarden och det är alltid lika roligt att läsa lite mer om bloggerskan bakom allt det andra!
    Fina tips på bloggar fick jag också!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till Awarden! Alltid roligt med uppskattning! Men så har du en fin blogg också!

    Ha en fortsatt skön helg!
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Kul att läsa lite om dig genom denna award. Ja, England och Irland skulle man inte ha något emot att besöka igen :-)
    Ska kika in på dina favoritbloggar, tror inte jag besökt någon av dem tidigare så det ska bli spännande.
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera
  5. Vad snäll du är:-)
    Tack!
    Kram Hanna C

    SvaraRadera
  6. Tack!
    Vad roligt!
    Jag skulle gärna skicka tillbaka till dig. Du ligger på min topplista! :)

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...