tisdag 13 september 2011

Litet bloggjubileum - värt att fira!

Stormen Katia började dra förbi här igår kväll och återigen fick byggnadsställningarna visa vad de går för. Som tur är verkar killarna som byggt dem gjort ett riktigt bra jobb, men det låter ändå rätt dramatiskt när vinden sliter och drar i presenningarna. Maken var ute och skruvade staket in i det längsta, men till sist fick även den tappraste byggaren av dem alla ge sig! Ikväll höll han på med skruvdragaren tills han knappt såg handen framför sig, och det går framåt. Till helgen bör det vara klart, bildbevis kommer!

Idag är det prick två månader sen jag började blogga. Över fem tusen sidvisningar, mer än tusen besökare och nästan fyra hundra kommentarer har det blivit på den korta tiden. Jag är helt överväldigad, glatt överraskad och lite rörd över denna support. Är så glad för varenda en av er som hittar hit, och det är fantastiskt med alla goda råd och uppmuntran jag får! Jag bestämde mig mitt i semestern att starta bloggen, för att jag skulle ha ordentligt med tid att verkligen komma igång. Många semestertimmar framför datorn blev det innan jag var nöjd med layout, header och tilltal - men vad gjorde det denna regniga sommar? Tur att jag gjorde slag i saken, för bloggen berikar verkligen mitt trädgårdsliv. Så ett stort tack till alla ni som hänger här, både stammisar och nykomlingar - ni får min finaste höstanemon!

12 kommentarer:

  1. Grattis till 2 månaders dagen! Din blogg är verkligen en stor inspiration och du skriver på ett så trevligt sätt om din trädgård och dina funderingar kring denna och annat i livet. En av mina bloggfavoriter minsann!!!

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  2. Grattis...är det bara två månader sedan...känns längre...
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  3. Grattis till det lilla jubiléet! Fantastiskt att så många hittat till din blogg så snabbt! Men så har du en väldigt fin blogg, så det är inte svårt att förstå att den går hem hos många...

    Katia härjar som bäst nu här i Närke. Det har blåst ner en del träd inne i Örebro såg jag på TV.

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Grattis, väl värt att fira! Du har en jättefin blogg, så jag förstår att du har många besökare! Jag är en trogen följare:)).
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Hipp, hipp, hurra! Nä nu får det sluta att blåsa... t o m hunden tycker illa om det hela.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  6. Grattis och tack för de här två månaderna! Din blogg förgyller min vardag :-)
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  7. Grattis!!!!

    Visst är det en härlig sysselsättning med bloggandet och jag kan bara hålla med dig. Trädgårdslivet får en helt ny dimension och jag har liksom "upptäckt" min egen trädgård genom bloggandet:)

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Din blogg är verkligen fin och läsvärd! Nu får det vara slut på allt blåsande. Trött på att jaga soptunnor över hela byn!/Christina

    SvaraRadera
  9. Grattis! Jag tror att det går så bra för dig eftersom din trevliga personlighet lyser igenom. :0) Jag gillar dina texter och bilder skarpt så jag tittar in här titt som tätt även om jag inte alltid lämnar ett spår... ;0)

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  10. Visst är det kul att blogga och det blir som en dagbok! Och grattis till alla besökare och kommentarer, jätteroligt.
    Och så det blåser, jajamen, men man har sagt att det skall avta idag. Än har jag inte märkt något av det, inte!
    En så vackert höstanemon du har!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Grattis! Visst är det kul att blogga, det är en sån positiv anda bland trädgårdsbloggare!
    Ja, nu räcker det med blåst ett tag (=länge), det är så jobbigt att cykla i motvind...
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  12. Åsså har du också en väldigt tjusig blogg! Det är jag som ska tacka! // Anna

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...