torsdag 15 september 2011

Lite dansk torsdagsinspiration!

Var en sväng till Helsingör med jobbet igår, och tog en mobilbild i farten av detta ljuva lilla träd utanför en blomsteraffär på gågatan. Hann inte ta reda på vad det är för något, men det kanske någon av er vet? Mycket snyggt är det, och hade jag kunnat kånka hem det så hade jag gjort det!

Ha en fin torsdag allesammans! Själv är jag föräldraledig idag, och ska försöka vara ute med barnen i trädgården så mycket det bara går.

Kram från

14 kommentarer:

  1. Hej Hanna.
    Tak for din søde hilsen på min blog, jeg glæder mig til at følge med her. Jeg ved ikke hvad det er for træer du så i Danmark, men fine er de.
    Nyd din dag.
    Kh Lone

    SvaraRadera
  2. Vill börja med att gratulera till ditt lilla jubileum! Du har en både fin och trevlig blogg så jag hoppas du fortsätter blogga länge till! Ingen aning om de danska träden...

    kram louise

    SvaraRadera
  3. Vilket sött träd, det ser ut som om det är av silver! Har dock ingen aning om vad det är.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Super fint jag hade gärna haft ett, min mamma har köpt ett i danmark ska se om jag kommer ihåg och frågar henne om hon vet vad det är.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Ha en härlig trädgårds-hemma-torsdag! Är precis på väg till mitt jobb men blev allt lite småavis. Solen skiner lite lagom idag och nog hade det varit härligt att bara få vara hemma och gå och skrota runt lite i lugn och ro.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  6. Kanske är det ett silverpäron,Pyrus salicifolia? Det finns dels i en hängande form, pendula, och dels vanligt. Lite svårt att avgöra från bilden...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Vilken fin trädgårdsblogg, i helt rätt zon! Den ska jag följa :)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt litet träd. Men skulle nog inte vilja bo hos mig i zon V. Bra ni har det där nere i zon 1. Är riktigt avundsjuk;)
    Kram/Fia.

    SvaraRadera
  9. De är duktiga på snyggt de där danskarna. Idag får vi se hur de är på politik också! // Anna

    SvaraRadera
  10. Hanna! Om det är till någon tröst angående lökarna så har jag inte fått Alla mina beställda lökar än. Jag kan inte börja plantera förrän jag har alla eftersom de ska stå ihop... // Anna

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Ser ut som mina som står i hallen. Jag fick tipset från Lena med bloggen jag och vitt att det är en Corokia. Jag lägger in en bild i nytt inlägg ikväll. Dina bilder påminner om de jag har.
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  12. Fina träd. Hoppas din dag blev som du tänkte. Vädret har det iallafall inte varit nåt fel på.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  13. Tack för era gissningar! Undrar om det inte är Pilgrim som har klurat ut det, har googlat på Corokia och tycker den liknar min bild.

    Härlig dag har jag haft! Kram Hanna

    SvaraRadera
  14. Snyggt träd. Kul också om du fått reda på rätt namn på det.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...