onsdag 21 september 2011

Huvudvärk...

...efter en stressig dag på jobbet. Värk i halsen när jag tokcyklar genom staden för att hinna i tid till dagis.  Förkylning på gång? Det känns som det är väldigt många sjuka överallt och höstvirusen har redan markerat sin plats. Nej, fy för sådan värk - tacka vet jag bladverk! :)


Lite grönska finns det allt kvar även om allt fler växter börjar visa höstfärg. Kan man få låtsas att det är sensommar en liten, liten stund till? Och bekämpa baciller med drömmar om sol? Hoppas kan man ju...

Ha en finfin onsdagskväll, och så gör vi vad vi kan för att vinna över virusen!

Kram från


17 kommentarer:

  1. Hoppas du kan hålla dig frisk. Lite må-bra-energi kommer här till dig.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  2. Ja usch ja, vi satsar på bladverket som sagt!

    Krya på sig, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  3. Fint grönt collage. Det gillar jag:)
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Det känns verkligen som om förkylningarna anfaller från alla håll! Hoppas du klarar dig. Förra torsdagen kände jag att jag var på väg att bli sjuk, så jag knaprade i mig Esberitox från Apoteket och det klingade av. Men det kan man ju inte göra varje gång. Mycket handsprit används här.
    Snyggt collage! Mer grön energi behöver vi:)).
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Hos oss börjar äntligen vi bli friska igen efter en rejäl höstförkylning som ingen i familjen undslapp......
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  6. Usch då. Hoppas att du slipper bli förkyld!! Det är ju nästan ofrånkomligt att drabbas i början av hösten. Vi fick vår beskärda dos redan sista veckan på sommarlovet :-)))

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  7. Så rätt med bladverk istället för huvudvärk!

    Jag börjar tröttna rejält på min ständige följeslagare förkylningen.

    SvaraRadera
  8. Ja mer grön ett tag till fast det är vackert med höstfärgerna som lyser upp.
    Hoppas huvudvärken har blivit bättre och ni får hålla er friska.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Ja, nog snoras det lite överallt. Det känns som det aldrig går över. Krya på dej!/Christina

    SvaraRadera
  10. Fint med bladverk. Jag gillar det helt klart bättre än knävärk till exempel. Sådan ger sig gärna till känna efter hårdarbete i rabatterna. Och det är ju sådant som gäller nu fram mot höstkanten!
    Hälsar Eva

    SvaraRadera
  11. *Fniss* Sitter här och skrattar för mig själv... Bladverk... :0) Jag börjar också känna mig krasslig men på något vis är det lite mysigt när vädret ändå är ruggigt utanför dörren. Ta en god kopp ingefärste och mys en stund ska du se att du snart mår bättre!

    Löss på myrten... Den var ny för mig men fungerar det inte att spreja med såpvatten då? Idag har jag besprutat mina citronträd som tyvärr har blivit drabbade av spinnare. :0( Jag är emot gift i allmänhet men vad ska man göra när man har testat ALLT?

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  12. Blääää, hoppas verkligen du slipper bli förkyld.

    Jag kan allt om brädhögar och sågspån och inte minst skärphögar....det gäller att vara fokuserad på målet hela tiden. Mycket lätt att bli lite knäckt annars...

    Och tusen tack för lilla "överraskningen". Jag blev jätteglad:).

    Krya på dig och tack för dina gulliga kommentarer på min blogg.

    SvaraRadera
  13. Jag håller med; bladverk är bäst! I dag låg jag i solstolen en stund, så lite sensommar är det allt!
    Krya på dig!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  14. Hoppas bacillerna håller sig borta.

    Kram!

    SvaraRadera
  15. Röstar på sensommar, inte höst! Gillar iofs hösten men inte vintern som kommer sedan... Blad är fint, de glöms liksom bort i bland när man står dår på plantskolan och dras till alla fint blommande blommor. Hoppas din förkylning bara sveper förbi, min egen är här för andra gången på kort tid...

    kram louise

    SvaraRadera
  16. Håller med dig att bladverk är bra mycket bättre! ;-) Själv har jag dragit på något halsvirus i 4 veckor nu. Har hört ovanligt många som är sjuka, och inte i vanliga förkylningar utan i "vassare" virus. Hoppas att bladverken hjälper!

    Höst- (eller sensommar-)hälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  17. Fina bladbilder, och jag hoppas du mår bättre nu! Lite britt-sommar verkar det allt bli nästa vecka, det får vi njuta av hälsar Lotta :)

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...