fredag 23 september 2011

Blommig fredag med diamanter

Aaaah, äntligen, äntligen fredag! Sunkiga snorveckan är slut och trötta mamman pustar ut. Trädgården ser ut som ett slagfält, det är en krater i källaren där byggkillarna ska koppla på avlopp till nya badrummet, och det är byggdamm precis överallt. Men solen skiner, barnen är glada och jag likaså!

Idag hoppar jag på Blooming Friday hos Roses and stuff för första gången. Gillar verkligen idén, så kul! Dagens tema är diamanter, och vad kunde väl passa bättre?


Mitt bidrag är en bild från somras där några av de miljontals regndroppar som föll över Skåne i augusti har landat så här vackert i jättedaggkåpans blad. Det är ju helt otroligt när man tittar på vattendropparna riktigt nära, snacka om naturens egna diamanter!

I helgen väntar föga överraskande staketbygge, som bara ska bli klart nu. Banne mig! En trädgårdsöverraskning blir det förhoppningsvis också, mer om detta imorgon.

Ha nu en alldeles alldeles underbar fredagskväll, och haka på det glammiga härliga diamant-temat ni också vetja!

Kram från

9 kommentarer:

  1. Så härligt att ni mår bra!
    Ha nu en riktigt skön helg:-)
    Kram Hanna C

    SvaraRadera
  2. Tänk så rik man är.....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  3. Tänk om det var riktiga diamanter som fallit denna sommar - jisses säger jag bara :-) Fina små droppar hos dig.

    Ha en trevlig helg, kramar från Anna vattenkanna

    SvaraRadera
  4. Daggkåpans blad är lika underbara som dess blomma är hemsk tycker jag. Oftast klipper jag bort blommorna ganska fort. Men som sagt, bladen är underbara och i synnerhet med regndroppar på.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att du också hoppat på Blooming Friday.
    Daggkåpan är ju bara så fin när den samlar morgondagg.
    Med tanke på mitt bidrag förstår du att jag gillar din profilbild skarpt. Helt i min smak! Ha en fin helg!
    Anna

    SvaraRadera
  6. Ljuvligt somriga diamanter! Fin bild!

    Hoppas det blir en solig trädgårdshelg!
    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  7. Många bidrag handlar om vattendroppar på daggkåpa men alla är olika och lika vackra!
    Trevlig blogg! jag tittar nog hit igen!
    mvh Mia

    SvaraRadera
  8. Vad kul att du hänger med på Blommig fredag!
    Det är verkligen fascinerande att studera vattendroppar på nära håll - sådana konstverk!

    SvaraRadera
  9. Ar ocksa helt facinerade av de dansande vattendropparna pa daggkapan... eller pa nackrosblad.

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...