torsdag 4 augusti 2011

Vidden av vanvården

Nu i dagarna är det sex år sen vi blev husägare och arbetet med att skapa en trädgård i det igenvuxna kaos som rådde började. Tänk vad tiden går!

För att ge lite perspektiv på hur vanskött det faktiskt var tänkte jag visa er den här stora krukan. En dag någon av de första veckorna när jag var igång med sekatören i snåren skymtade jag nåt grått och där stod denna tjusiga kommunalkruka. Ja, jag kallar den det eftersom den ser ut som något som brukar finnas på gator och torg. Rejält stor är den, så ni fattar hur det såg ut när man hittar något sådant under bladmassorna... Jag beslöt mig efter tvekan att behålla den, och med lite svart murfärg och ett gäng lavendel blev den riktigt fin. Och ett riktigt fynd tycker jag att det var!


Imorgon spår väderprognoserna sämre väder i Skåne, så vi åker till stranden för att fortsätta njuta av solen så mycket det bara går. Önskar er alla en fin torsdag! Kram Hanna

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Om man hittar en så pass stor kruka i trädgården utan att ha sett den innan kan man verkligen snacka om vanvård! Jisses!
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  2. Visst är det lite spännande att hitta saker i sin trädgård. Vi har bla hittat en stentrappa och en stenmur!!! Växterna kan verkligen ta över en trädgård helt om man inte ser efter dem.

    Hoppas ni hade en härlig dag på stranden.

    Åsa

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...