torsdag 11 augusti 2011

Regn, regn, regn, regn...

Men vad är det här? Idag har det regnat prick hela dagen igen utan antydan till uppehåll. Grått, kallt och lite ledsamt - inte kan väl sommaren vara slut redan? 


Nä, bäst att drömma sig tillbaka några veckor, till lavendeldoft...


...och humlesurr!

 

Låt oss hoppas att vi får se mer av solen snart, än jag inte redo för att tända värmeljus och läsa frökataloger... Hoppas att solen lyst på åtminstone några av er idag!

Kram från nederbördstrött

10 kommentarer:

  1. Nederbördstrött - vilket bra ord! Instämmer ;-)

    Härligt att blicka tillbaka på de soliga dagarna. Plötsligt känns de så vääääääldigt långt borta. Lättare att tänka på att jag verkligen måste plantera om mina översvämmade växter i helgen och hoppas på att de inte ruttnat bort tills dess.

    Snart är det helg - tjohej!!!

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  2. Otroligt trött på allt regnande! Flera skurar under dagen, men inte i hållande tack och lov. Man får väldigt lätt höstvibbar med 12 grader och regn... Skönt med lavendel och humlesurr som piggar upp!
    Maria

    SvaraRadera
  3. Ehhh - jag har börjat kolla på fröer eftersom det är så lååångtradigt. Fast det var fröer som ska sås nu i höst så jag är kanske ursäktad?

    Hur mycket vatten kan marken ta emot? Jag är också så in i Norden nederbördstrött.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  4. Åh, ja! De fina lavendelblommorna var precis vad som behövdes denna kalla höstkväll...
    Vi får hoppas på en lång varm höst:)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag håller med dig!!!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  6. Härliga lavendelbilder! Här har vi faktiskt haft två soliga och fina dagar nu efter regnet, men ack så kallt på nätterna! Nu hoppas jag på en lång, varm och solig höst!
    Ha en fin fredagkväll!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  7. Idag har det varit bättre här, hoppas det varit det hos dig också.

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Faktiskt inget regn idag, konstigt, men dan är ju inte slut än... Men jag håller tummarna för uppehåll i morgon! /Katarina

    SvaraRadera
  9. Jag tror att värmen kommer när skolorna börjar... hos oss är det tradition :-)
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder på lavendel och humlor, vi får hoppas på lite härliga sensommardagar.

    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...