måndag 15 augusti 2011

På andra sidan sommaren

15 augusti och definitivt sensommar. Äntligen fick vi en solig kväll med långa skuggor och varmt skönt augusti-ljus, fluffiga moln och en känsla av nystart i luften. Och så är det ju så otroligt grönt efter allt regnande! 

Här ett litet collage från uteplatsen, med sin spaljé av armeringsjärn och rabatter i blått, grått och lite vitt. Prismorna glittrade fint ikväll, men se det lyckades jag inte fånga med kameran. Ska snart ut och sätta mig där igen, dofta på det nyklippta gräset och bläddra i senaste numret av Isabellas som kom i brevlådan idag. Lite vardagsglamour kan man ju behöva så här när rutinerna ska köras igång igen.

Men först ännu ett collage, det gick ju snabbt att fastna på Picasa... Det är bara så kul att kunna kombinera och leka hej vilt med bilderna, och här har jag roat mig med en sammanställning av olika bladformer och -färger. Säg till om ni tröttnar! ;)

Och till sist: Nu är det dags att börja vårdrömma! Jag har flera gånger köpt lökar genom odla.nu, och har varit jättenöjd med varorna. Vårerbjudande ute nu! Själv tänker jag gå loss på en massa snödroppar, till rabatten längst ner i trädgården samt tulpaner som ska få samsas med 'Rozanne'.

Hoppas alla har överlevt måndagen! 

7 kommentarer:

  1. Japp, picasacollage är kul!

    Så fint med prisma i armeringen. Jag gillar sådana små "pyntsaker".

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vem kan tröttna på grööönt? :0) Så ljuvt och härligt och man blir lugn i hela kroppen. Du er uteplats förstår jag om ni njuter av. Ser så härligt ut!

    Jag är så glad för när jag hade fotat klart igår kom mannen som bor där och frågade om jag inte ville ha med mig lite bolltistel och någon annan spännande tistelsort hem. Vad tror du jag svarade?! :0))) Jaaaa tack! Jag har försökt fröså bolltistel i två år nu men den verkar icke vilja ta sig. Nu satte jag ut mina små plantor i en kallbänk så tusan om de inte överlever vintern. Du kanske förstår att jag gillar din header skarpt. *hihi*

    Kraaam/ Anna

    SvaraRadera
  3. Vad fint du har det!Armeringsnät o prismor det är precis min stil oxå.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Ja grönt är det verkligen hemma hos mig också. Högt gräs och de blommor som finns är rätt illa tilltygade av regn....får ta ett tag med gräsklipparen och saxen så det blir fint igen :)
    Ha det bra .

    SvaraRadera
  5. Jag har också sett vårlökarna på odla.nu och kommer garanterat att beställa några. Har köpt från dem tidigare och det har bara varit bra. Lite mysigt att tänka på vad som ska kika upp ur marken till våren.

    Men du - bara fortsätt med collagen. De är väldans fina. Gillade speciellt det med de olika bladen. Kul med ett tema.

    Ha det fint

    Åsa

    SvaraRadera
  6. Fina collage så bara fortsätt och lek! Jo, visst är det dags att börja tänka på nästa säsong...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  7. Har överlevt tisdagen också nu:).
    Dina kollage är jättefina, inte kan man tröttna på dem! Du visar ju dessutom helhetsbilder också, vilket är jättebra.
    Jag har beställt en del från erbjudandet från Odla, mest Allium faktiskt och några tulpaner då förstås.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...