onsdag 10 augusti 2011

Jo, det gick ju bra ändå...

Att börja jobba, alltså. Ett par timmar bara och sen är det som man aldrig har varit därifrån. Riktigt ruggigt väder har vi haft här idag också, så det var på det sättet rätt vald dag att börja på. Fast jag fick vända hem efter jackan när jag cyklade iväg i morse, ynka 13 grader var det då.


Skönt var det dock att komma hem igen, och skön är doftfunkian med sina vita blommor. Gillar inte de vanliga blå blomstänglarna som de flesta funkiasorter ju har något vidare, och klipper rentav bort dem ibland. Det är ju i allmänhet bladen man vill åt. Men den här... härliga knalligt gröna blad, blanka, som polerade. Och blommorna, krispigt vita mot det gröna. Doften är underbar! Med ett sådant mottagande när man kommer hem ska det väl gå att jobba igen.

Men solen, kom tillbaka! Medan jag väntar leker jag vidare i Picasa.

Kram från

8 kommentarer:

  1. I love funkia! Doftfunkia är dock nytt för mig, tror inte jag har sett någon sådan tidigare. Får hålla ögonen öppna efter en sådan.

    Så synd att du inte kommer den 21/8, men vi får säkert fler tillfällen framöver. Fröbytardag var inte så dumt!

    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. De är verkligen fina. Vilken snygg stilren layout du skapat!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentaren!

    Men va synd att du inte kan komma, jag hade ju sett fram emot att träffa dig live.

    Jag börjar jobba på måndag och jag vet att det kommer vara som du säger, som vanligt efter en lite liten stund.

    Hemma är så klart skönast!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Visst är det märkligt den där känslan av att inte ha varit borta när man kommer tillbaka till jobbet. Har jobbat tre dagar efter föräldraledighet och vips så är man i jobbvärlden. Här har regnet vräkt ner, det har haglat och solen har varit framme... Märkligt väder! Visst är det kul med Picasa. Ska absolut prata med systemansvarig på jobbet så att jag kan tanka ner programmet på jobbdatorn.
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  5. Snygg bild! Jag har inte provat picasa ännu, men blev sugen efter ditt förra inlägg. Jag har jobbat i två dagar och visst kommer man fort in i det, men jag känner ändå att jag vill hem fort och ut i trädgården och pilla. Dock inget trädgårdsarbete idag, lite för omväxlande väder.
    Maria

    SvaraRadera
  6. :-) Jag hjälper dig så gärna med rostips! Har faktiskt funderat lite på dina rosor och rosproblem fast inte kommit på någon lösning. Säg bara till vilka färger du vill ha så ska jag försöka hjälpa dig med bra sorter. The Pilgrim har varit kanon hos mig. Helt frisk och blommar, blommar och blommar. Tvååringstrotset närmar sig med stormsteg...vi känner redan av det. Eftersom han har envisa föräldrar, morföräldrar och farföräldrar misstänker jag att vi får vad vi förtjänar :-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  7. Skönt att dagen kändes bra. Själv har jag haft en regnig jobba-hemifrån-dag men det har varit mycket, mycket SEGT och oinspirerat. Suck.... Inte många knop gjorda idag inte. Kändes mest som om jag sprang fram och tillbaka till trädgården med kameran i regnpauserna ;-) Nya tag i morgon...

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  8. Ja nu är det ju knappast något semesterväder - jag har dock semester - så då kan man ju lika bra jobba!

    Ett litet tips, Vincan är superenkel att föröka genom avläggare. Du kan ju testa till våren på de längsta rankorna om du vill? Sedan till hösten har du mååånga nya småplantor att fyllla i med och täta din matta.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...