onsdag 20 juli 2011

Välkommen Rozanne!

Jag äääälskar nävor! Dessa tåliga evighetsblommare med visserligen lite skum doft, men ack vilka pålitliga perenn-polare de är. Jag har bara spansknäva och flocknäva än så länge, ja, och så det senaste nytillskottet. Vackra 'Rozanne', som ska fylla den lilla nyanlagda rabatten vid uppfarten, och agera marktäckare kring mina två klematis som ska klättra på armeringsjärnet. Alltså här.

Jag planterade mina nya nävor för ca en månad sedan, och då såg de inte så mycket ut för världen. Men så igår vecklade den första blomman ut sina vackra blåskimrande kronblad. Wow, vilken skönhet! Det var så att till och med lilla busprinsen Tage stannade upp när han svischade förbi på sin Bobby Car och utbrast "Blomma!". Ett välkommet färgglatt tillskott i mitt före detta fulhörn, med andra ord.

4 kommentarer:

  1. Nävor är verkligen vackra och tacksamma! Själv sitter jag iBotaniskan i Visby med en liten kille som sover. Få se om jag hinner testa bloggverktyget på mobilen innan han vaknar!
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  2. Åh, ja! Jag är också nybliven ägare till två exemplar. De är underbara!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Nävor har jag upptäckt först den här sommaren. Vill gärna ha fler, de är verkligen söta!
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Nävor har många bra egenskaper....
    jag gillar dem defenitivt.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...