lördag 23 juli 2011

Regn, regn, regn... men trots allt en liten sol

Ja, regnet fortsätter att vräka ner över Skåne. Men denna sorgliga lördag gör det inget, snarare känns det som vädret speglar sorgen vi alla känner över det som hänt i Norge. 

Tages lilla kärra svämmar nästan över av allt regnvatten.


Mitt i allt det sorgliga fanns idag ändå plats för dotterns glädje över knoppen som har bildats i hennes solros. Efter plantering i en gammal mjölkpaket, och med assistans av hennes fina förskollärare fick hon ta hem den lilla plantan lagom till sommaravslutningen. Sedan dess har vi vattnat och pysslat om, bytt till stadigare pinne och oroats över att någon velat kalasa på de små ömtåliga bladen. Men nu är vi nästan framme, snart ska den slå ut.

Hennes alldeles egna lilla sol!

Var rädda om er allihop denna lördag som vi aldrig kommer glömma.

Kram från Hanna

2 kommentarer:

  1. Ja, det är svårt att förstå att det verkligen är sant! Jag känner mig maktlös, förbannad, sorgsen och förtvivlad omvartannat! Det är svårt att ta in.

    Tack och lov att det finns plats för ett barns glädje över sin solrosknopp :-) Visst är det fascinerande med fröer och dess växtkraft!
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  2. Hej Hanna,
    Vad roligt att du hittat till min lilla blogg så jag hittade till dig.
    i håller just på med vårt tredje och jag kan knappt bärga mig.

    Kram Anna

    Man blir så arg och ledsen när man tänker på vad som hänt i Norge. Många tankar till vårt grannland

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...