måndag 25 juli 2011

På rymmen från regnet

I förmiddags fick vi nog av regn och kyla och bestämde oss hastigt och lustigt för att börja vår nästa semestertripp en dag i förväg. Vi styrde kosan mot Ronneby, och minsann bröt solen genom molnen så snart vi passerat den blekingska gränsen. Dagen har rymt äventyrsbad, pizzapicknick och inkvartering på ett mysigt b&b i Brunnsparken. Där kan man ju inte bo utan att utforska den vackra parken, och vi tog en promenad i kvällssolen.
































En ovanligt kall juli har vi, men det har för min del också inneburit ovanligt många trädgårdsutflykter. Brunnsparken är fantastisk, och särskilt den japanska trädgården insmugen bland ursvenska tallar och blåbärsris gjorde starkt intryck på mig. Imorgon går färden vidare, men innan dess ska jag sova gott i en skön säng som bra avslutning på denna spontandag.

Men först ett tack för alla fina kommentarer om lekstugan. Det är en glädje när nåt blir bra efter allt jobb, kul att ni också tyckte det!

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. O gudars vad skönt att kunna fly från regnet.Det gjorde ni rätt i!!!
    Vilken sommar tänk vad man svettats o jobbat i veckor o sen när man äntligen är ledig då...
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Låter mysigt! Just nu känner jag att sommaren rinner iväg och vi har inte gjort alls det vi planerat. Inte alls många utflykter eller annat. Dottern sommarjobbar och det binder upp oss andra. Nu gäller det att planera och hitta småstunder för att göra det som vi sen tittar tillbaka på under vintern.

    B&B har jag aldrig provat men skulle gärna vilja. Det låter mysigt.

    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...