torsdag 28 juli 2011

På mammas gata...

...eller rättare sagt i mammas trädgård på ön, där befinner jag mig just nu. Zon 1, naturtomt, havsnära, barrskog, sandjord och mycket blåst är de förutsättningar som gäller här. Inte de allra lättaste, men mina föräldrar har ändå lyckats skapa en härlig trädgård i gränslandet mellan det vilda och det tuktade. 
Natursten från stranden i rabattkanten.
Spaljéer av hasselkvistar från skogen förstärker det naturliga intrycket.
Köksträdgård i pallkragar, även min mamma gillar dem. ;)
Och hennes vackra vita vädd med snyggt rostigt växtstöd. Nåt som jag ska härma nästa sommar, tror jag bestämt.

Ja, det är härligt att dela sitt trädgårdsintresse med mamma! Min mormor hade också en trädgård som hon och morfar vårdade ömt, så jag har verkligen att brås på vad gäller kärleken till blommor och allt som har med trädgård att göra. Nu hoppas jag på ännu fler roliga trädgårdsutflykter de närmaste dagarna, och då i mammas sällskap.  Jag tänkte vi skulle försöka få ett besök i några privata trädgårdar från boken Trädgårdsriket, som ni kan läsa mer om här.

Tyvärr beter sig datorn här lite suspekt, och eftersom jag inte direkt är någon erfaren bloggare får ni kanske stå ut med att blogspot spelar mig lite spratt de kommande dagarna. Frustrerande är vad det är! Är det förresten någon som vet hur man får bort de vita ramarna runt bilder i inlägg? Samt runt den signatur jag just med möda skapat, som ni ser här nedan. Tacksam för tips!

Kram från nybörjar-
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...