lördag 30 juli 2011

Mera Mandeltårta!

Jag lovade er ju lite fler bilder från underbara Café Mandeltårtan i Ronneby. För er som inte fick nog sist kommer här ett längre inlägg, där jag dessutom gjort lite bakgrundsresearch. :)
 Caféet är inrymt i Villa Fridhem som fram tills i fjol var Ronnebystudenternas kårhus, och öppnade i maj i år.
 Den fina lilla trädgården på framsidan har anlagts av Trädgårdsverkstan. Knastrande grus och vita trädgårdsmöbler som stilmässigt matchar huset.
Ernsts fina skylt som rostar så snyggt i rabatten skulle jag ju inte tacka nej till...
Gulligaste lilla möblemanget för barnen, i samma stil som resten av trädgårdsmöblerna.
Skiraste gräs.
Min nya favoritnäva 'Rozanne' tillsammans med lavendel och rosor. Romantiskt!
Invändigt har caféet inretts med gamla och nya möbler i en härlig blandning. Här verandan.
Verandan från andra hållet.
För färgval, textilier och tapeter står inredningsföretaget Mimou, vars ägare också har den fantastiska inredningsbutiken Minta vid infarten till Ronneby. Stor som en hangar är den, och där kunde jag ha tillbringat betydligt längre tid än vad jag fick med en otålig familj som väntade utanför.
Och så den ljuvliga taklampan igen, det var visst fler än jag som föll för den!

Hoppas ni alla har en skön lördag! Själv ska jag på loppis och en riktig bonnamarknad.

Kram från

2 kommentarer:

  1. Gillar din blogg, både fina bilder och "matnyttiga" inlägg att läsa!

    kram louise

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...