måndag 18 juli 2011

Ljuvliga härliga juli

Tänkte bombardera er med ännu fler bilder från trädgården, nu när det blommar i varje vrå. Den här sommaren känns extra underbar tycker jag, efter den långa hemska vintern som vi hade. Ikväll har jag njutit av vin och tapas på uteplatsen, och bara luktat på mina blommor...


Inspirerad av Pilgrim med den fina bloggen Bland rosor & bladlöss vill också jag ikväll fortsätta hylla den vackra bolltisteln, som står som utropstecken i rabatten just nu. Vet inte vem som är lyckligast, humlorna som flockas kring den eller jag som tittar på?


En ensam vit blomma på klätterhortensian, så fin mot allt det gröna.






Petunia i sommarsolen. Första gången jag skaffar en egen. Har alltid tyckt den är lite tråkig, men har omvärderat. Mormor i sin himmel ler nog, hon hade alltid petunior om somrarna. Tänker på och saknar henne varje gång jag känner den där speciella petunia-doften.


Den skira perovskian möter elefantgräs så snyggt mot grannens grå garage.


Och så till sist älskade New Dawn. Tröttnar aldrig, varken den på att blomma eller jag på att beundra.

Jag är så glad att ni är så många som hittat hit redan! Jag bloggar på för fullt så här i början, lär mig hur allt funkar och leker med layouten. Riktigt riktigt roligt! Ha en fortsatt fin kväll allihop!

2 kommentarer:

  1. Fina bolltisteln - en riktig favorit! På alla sätt!!!

    Doftminnen... tänk att dofter har så stort inflytande på oss och brakar rakt ner i hjärteroten...härligt!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Bolltistlar är fantastiskt fina...både färgen och formen....
    Det är riktigt kul med bloggandet....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...