torsdag 21 juli 2011

Kvällsljus i rosa!

Vilket magiskt kvällsljus det var igår kväll, i alla fall här i Malmö! Hela trädgården bäddades in i ett varmt rosa sken, svårt att fånga på bild. Men vi försökte! Det ser ju nästan ut att vara ljussatt på sina ställen, och särskilt de rosa blommorna fick en nästan självlysande ton. Än en gång fylls jag av tacksamhet över att ha denna trädgård som skänker så mycket glädje och lugn. Jag stressar ofta alltför mycket i min vardag, men här finner jag avkopplingen jag så väl behöver. Igår var en sån kväll som jag ska bevara i minnet till hösten och vintern. Trädgårdsterapi, det funkar verkligen!






7 kommentarer:

  1. Vackert! Visst är det trädgårdsterapi. För mig funkar det alltid att gå ut i trädgården om jag är irriterad, arg, ledsen eller stressad. Efter en stund är allt som bortblåst. Man tänker så bra i trädgården. Jag brukar skämta om att F äntligen blev till, vi hade svårt att få barn, när jag första gången sådde fröer. Jag sådde ibörjan på januari, skolade om i februari och F blev till i mars... Vi kallade honom för Busfröet tills han föddes. Så visst funkar det med trädgårdsterapi :-)

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade till min blogg, då hittade jag din. Jag skrattade igenkännande åt tomatskörden som blev "tidigarelagd".Och du, hortensiabilden var en läckerbit!

    SvaraRadera
  3. Ja - precis så sa jag till maken igår kväll. Vilket ljuuus. Alla rödtonade växter blev ju fluoricerande och självlysande. Du fångade ljuset jättebra tycker jag...Din "vanliga" spirea ser ju ut att vibrera där den står. Härligt med gratisnöjen :-) som naturen bjuder så frikostigt på!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  4. Så vackra bilder! Och vilket ljus! Underbart att bara gå ut och vara. Bästa stället att vila hjärnan.
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Kan inte annat än instämma att det är terapi med trädgård. Vilka härliga bilder.

    /Jessica

    SvaraRadera
  6. Så mycket vackert! Rosa gör sig bra i trädgården.

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Härligt att du finner avkoppling i trädgården. Jättefina bilder!
    Hälsningar Hanna C

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...