lördag 30 juli 2011

Krasse och choklad

Vi är kvar hos mina föräldrar på ön, och medan dagarna glider förbi i skön sommarlunk tänkte jag visa min mammas fina buskkrasse. Den är planterad i en uråldrig tvättkorg som tillhört en gammal släkting. Så fint, tycker jag! Och det är en sån härlig eldröd färg.
Mamma är en fena på krukodling och gör alltid så fina arrangemang med olika material, storlekar och strukturer på såväl växter som krukor. Bland årets krukor är jag extra förtjust i chokladblomman, som i år samsas så fint med två rostiga hjärtan och en låg luktärt som snart ska blomma i rödbruna toner.






Hoppas att ni alla har en riktigt skön lördagskväll!

Kram från

4 kommentarer:

  1. Visst är det vackert med korgar och plantering. Tack så mycket för inlägget igår, det värmde. Ha en skön fortsätttning på semestern.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Chokladblomman är så fin!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Gillar också korg/krasse kombon. Och chokladblomma hade jag ju helt glömt bort. Jag förundras så över dess doft. Att en växt verkligen KAN lukta choklad. Mystiskt!!!

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  4. Ser jättefint ut och krasse är ju en så tacksam sommarblomma!

    Blomman uppe till höger är ingen vallmo utan en pelaron faktiskt :) det är en engelsk pelargon som heter Svärdsjö, visst är den vacker!

    Ha det fint på ön, kram Marie-Louise

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...