söndag 17 juli 2011

Introducing trädgårdskatten Klara

Regnet fortsätter att ösa ner över Malmö, och det är bara att fortsätta kura in sig och vänta på bättre tider. En som är bra på det här med att fånga dagen, mindfulness och att leva i nuet är vår katt Klara. Här ser ni henne gona sig i hammocken, där hon legat nästan hela dagen idag.
Klara är en hittekatt, som vi hade glädjen att få ta hand om via föreningen Kattkommando Syd. Där finns det eldsjälar som vigt sitt liv åt att rädda hemlösa katter till ett bättre liv. Är det någon av er som läser bloggen som bor i södra Sverige och funderar på att skaffa en kattvän så kan jag varmt rekommendera att vända sig till dem.

Eftersom Klara blev upphittad vet vi inte hur gammal hon är, men någonstans i katt-medelåldern är nog en rimlig gissning. Jag har alltid trott mig vara en typisk hundmänniska, men något hos henne stal mitt hjärta fullständigt. Hon är en ovanligt fin kisse tycker jag, röd och grann. Hon har också ett oändligt tålamod med våra stundtals vilda barn, särskilt Tage jagar henne gärna om han får chansen. Hon flyr tålmodigt undan, och brukar gömma sig i en av pallkragarna. 

Hon deltar gärna i trädgårdslivet, håller mig sällskap när jag går mina rundor och brukar passa på att ta sig ett härligt litet rus i kattmyntan under tiden. Ja, lycka är att ha en liten kattvän som följeslagare i det gröna!

5 kommentarer:

  1. Hej Hanna,

    så kul att du hittat till min blogg och kommenterat - då kunde jag ju hitta till dig:)

    Det ska bli kul att följa dina trädgårdsbestyr. Det verkar som vi är inne på samma resa - att göra om en äldre trädgård.

    Nu regnar det igen.....tur att datorn och alla härliga trädgårdsbloggar finns.

    Varma hälsningar
    Maria

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Hittade hit från zonlistan. Fin katt! vår Busan kommer också från kattkommando syd. Jag lägger till mig som följare.
    Hälsningar
    Jessica

    SvaraRadera
  3. Hej Hanna,
    Tack söta för fina kommentaren hos mig! Jag blev så glad:)

    Håller med om att vädret är för tråkigt, men det ger också en paus för att blogga lite mer;)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Härligt med kattsällskap. Hos mig finns det två stycken...Inez och Salza.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  5. Ser mysigt ut :)
    hoppas allt e väl
    å missa inte

    B
    L
    O
    G
    G
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter......
    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...