lördag 16 juli 2011

Fulhörn

Har ni andra trädgårdsälskare något fulhörn i era trädgårdar? Vår trädgård var rejält bortglömd och igenvuxen när vi flyttade hit, och vi har stegvis gjort i ordning och fixat till. Trädgården är avlång med huset på ena kortsidan, så fulhörnet blev remsan längst ner mot garaget. Dit gick jag inte gärna så länge det såg ut så här... och det gjorde det läääänge. I början försökte jag rensa ogräs här, men gav till sist upp. Kirskål, meterhöga tistlar och allsköns andra ogräs frodades och liksom hånskrattade åt mig när jag kom med mitt lilla ogräsjärn.

Bilden är från i maj i år då vi just hade rivit det gamla garaget. Ett tag tänkte vi själva genomföra projektet att gräva bort alla växter, byta jord, lägga kantsten och grus. Men med två småbarn och två heltidsjobb insåg vi att det skulle ta oss en evighet, så här anlitade vi hjälp. Nu ska jag gå och fota hur det ser ut idag. Miracles do happen, vänta ska ni få se!

1 kommentar:

  1. Ja vårt fulhörn var väl där A byggde den nya komposten. Nu börjar det arta sig. Som komposthörna behöver det inte vara så "välstadat" vad det gäller växtligheten. Bara jag inte får in nässlor i komposten så blir jag glad.

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...