lördag 16 juli 2011

Det här med bloggnamn...


Jag funderade länge på att starta en egen blogg, och nu är jag så glad att ha kommit igång. Men oj så svårt det var att välja namn. När jag väl kom på det kändes det självklart, men sen insåg jag att alla trädgårdsentusiaster såklart kommer att koppla ihop det med den store trädgårdskonstnären Tage Andersen. Tyvärr, han har inget med den här bloggen att göra (ja, förutom att jag som så många andra är en beundrare). Så jag hoppas att ni som har googlat och hamnat här i tron om att få se några av hans fantastiska skapelser inte blir alltför besvikna.

Nej, bloggens namn handlar istället om den lille kille som skymtar bakom trädet på bilden här ovan. Min son Tage, två år gammal och en riktig liten buskille! Han och hans storasyster tillbringar mycket tid i trädgården, och därför har vi verkligen försökt att skapa en barnvänlig plats med mycket kul för barn att upptäcka. Här ser ni en av "smygstigarna" som vi har anlagt, perfekt att slinka in på när man vill gömma sig.

Ett roligt sammanträffande är att den trädgårdsfirma vi har anlitat för de stora jobben här i trädgården heter Tage Olofssons Trädgårdsanläggning AB. Tre gånger har de varit här under de sex år vi bott här, och dränerat, lagt uteplatsen samt nu senast en ny trädgårdsuppfart (mer om detta i nåt senare inlägg). Man skulle kunna tro att en sann trädgårdsälskare döpt sitt barn efter trädgårdsanläggaren, men så var det faktiskt inte. Fast ett fint namn har han! ;)






1 kommentar:

  1. Hej!

    Kul att hitta en ny trädgårdsblogg. Så tack för kommentaren hos mig som gjorde att jag hittade hit. Kommer igen!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...