tisdag 26 juli 2011

Café Mandeltårtan, vilket ställe!

Godmorgon på er! Jag måste bara berätta, har just ätit frukost på ett av det mysigaste och snyggast inredda caféer jag någonsin sett. Café Mandeltårtan i Ronneby, jag säger bara wow! Som tur var hade maken med sin systemkamera, så ett längre inlägg kommer. Men ni får några tisdags-treats tagna med mobilen så länge. Nu rullar vi vidare!

Underbar utomhusmiljö.



Ernsts snygga visdomsord i rabatten.



Nån som vet vad det här är för tjusig vallmo?



Trevligt på trappan. Gillar taklöken i zinkbaljan.



Inbjudande entré, eller hur?



Vill ha en sån här lampa! Men den kräver takhöjd av mått jag kan glömma, tyvärr...



Modernt och vintage i skön kombination.

OBS - tillägg! Har skrivit ett inlägg till om Café Mandeltårtan, för fler och bättre bilder kolla här!

-Posted using BlogPress from my iPhone

9 kommentarer:

  1. Ser mycket inbjudande ut. Ligger var?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken himla söt taklampa!

    Ha en finfin tisdagkväll,
    Rebecca

    SvaraRadera
  3. Härligt att jag hittade hit nu skall jag kika vidare hos dig.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Vad flitig du är med att göra inlägg på bloggen! Har precis läst i kapp mig. Vad fin pergolan blev! Ser väldigt mysigt ut. Lekstugan ser så klar också mysig ut, perfekt, något för både vuxna och barn!

    kram louise

    SvaraRadera
  5. Café Mandeltårtan låter ju som ett gott fikaställe. Jag gillar också lampan! Ha en fortsatt fin resa.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  6. Vad du är duktig på att hitta bra ställen! Ser hur fint ut som helst.
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  7. Det där stället ser verkligen läckert ut! Vi har vägarna förbi Ronneby emellanåt, så jag ska lägga det på minnet.
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  8. Oj vad fint där ser ut!
    Ha det bra!
    Jessica

    SvaraRadera
  9. Vilket härligt ställe och den taklampan var det häftigaste jag sett på länge!

    Ha det fortsatt bra, kram Marie-Louise

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...