torsdag 14 juli 2011

A match made in heaven

Jag älskar verkligen kombinationen av rosa rosor och blåaste bolltistel! De är ju båda som allra vackrast nu. Vår uteplats är omgärdad av rostiga spaljéer av armeringsjärn, något som liksom pallkragarna återkommer om och om igen i min trädgård. Här klättrar rosen New Dawn, som blommar så härligt hela långa sommaren och in på hösten. (Tyvärr har jag fått rosrost på dem, mer om det i ett senare och mer deprimerande inlägg - fy så ledsen jag blev när jag upptäckte de första svampsporerna på bladens undersida). På armeringsjärnen har jag fäst små prismor av plast med ståltråd. Prismorna kommer från Panduro, glänser och glittrar i solen till min och den fyraåriga dotterns förtjusning. I den åldern kan man liksom inte få för mycket glitter! Inte när man är 38 heller, tydligen...
Är jätteglad för att ha fått min första kommentar och min första följare av bloggen idag, välkommen Hillevissan! Hoppas att jag snart får fler nyfikna, och att jag slutar känna mig som en total amatör! :) Återkommer snart med några kvällsbilder från en regnblöt trädgård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...