onsdag 20 juli 2011

Blågula bär


I fjol satte vi två sorters amerikanska blåbär ('Northcountry' var den ena, och den andra har jag visst tappat namnet på) och hallon i pallkragar, varav en planta gula hallon (som jag också glömt namnet på... inser just att det nog är läge att börja dokumentera mina planteringar bättre nu när jag hänger här med er! ;).

Idag var det dags för den första lilla skörden, och håll med om att de ser för härliga ut ihop! Och blåbären är ju verkligen maffiga, minst sagt... Riktigt gott var det också, och nu väntar jag på att resten av blåbären ska mogna så att jag kan få baka något smarrigt. Varför inte Leilas New York cheesecake? Mums!

1 kommentar:

  1. Så stora bär! det räcker ju med ett, nej två, till en hel paj :-)

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...