söndag 24 juli 2011

På besök i tropikerna

14 grader och regn, rena rama höstvädret! Vad göra när semesterkassan är skral och barnen rastlösa? Kan man inte åka till tropikerna får tropikerna helt enkelt komma till oss. Så vi åkte till Botaniska trädgården i Lund, ett favoritställe där jag inte varit på länge och som var nytt för resten av familjen.



Bambu modell större. 
En sovande kompis, ser ni honom där på grenen?



Jättenäckrosblad med betoning på jätte.



Färgprakt i orkidéhuset.



Passionerad passionsblomma.



Frodigt, fuktigt och varmt, vi slutade snart frysa. Små vaktlar med minikycklingar sprang fritt i växthusen till ungarnas stora förtjusning.



Till och med ett korvträd! Fast korvarna var tyvärr inte mogna än... ;)

En riktigt mysig utflykt blev det trots sommarkyla och regn. Botan och växthusen är gratis att besöka och väl värda en visit. Passade på att fota en massa perenner i parken till min önskelista, mobilkameran i min kära iPhone är verkligen så lätt och behändig att använda även om bildkvaliteten blir lite sämre. Och BlogPress funkar ju faktiskt! Uppdaterar önskelistan när vi kommer hem, nu rullar vi vidare på blöta skånevägar...

- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

  1. Perfet att man kan välja när man vill besöka tropikerna;) Fina bilder. kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Fasst vi har haft snudd på tropiskt väder ett par dagar!Fuktigt o dant.Men det är klart inga tropiska växter såklart....
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Botaniska är ett läckert ställe! Smart av dig att fota perenner som du vill ha. Själv går jag omkring med en liten anteckningsbok som jag skriver upp namn på växter jag gillar i, - kommer aldrig ihåg sånt annars.

    Vore toppenkul om vi sågs den 21/8!
    Må gott så länge!

    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Det är ett toppenställe! mina barn tyckte där var jättekul att titta runt när de var små...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...