måndag 18 juli 2011

Åbergs trädgård i Ystad

Bättre väder idag tack och lov, och vi åkte på utflykt i vårt vackra Skåneland. Trots att vi bott här i snart sju år finns så många nya smultronställen att upptäcka.






Underbara Åbergs trädgård i Ystad, tex. Tänk att jag aldrig varit här förut!?





Massor av ljuvliga blommor, här en ursnygg okänd näva, och god fika med en nyfunnen vän.





Ett vackert och inbjudande sitt-stilleben.






Och höstanemonen blommar redan så vackert. Har försökt med vita i min trädgård, men de vill inte trivas. Trodde de var "säkra kort", men säker ska man visst aldrig vara...

Om jag åkte hem tomhänt? Självklart inte! Har just planterat en korg med en vit dahlia, lampborstgräs och härligt lila lobelia... :)

Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. :-) Visste att du skulle gilla mina bolltistelbilder, med tanke på din header!
    Kan man någonsin åka hem utan någonting? Den dagen ska jag rita ett kors i taket.
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det uppskattas må du tro! /Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...